یادداشت

نقش اربعین حسینی در تربیت نسل مکتب حسینی و نسل ظهور

اربعین تنها لفظی نیست که با پیاده‌روی در مسیر کربلا خلاصه گرد بلکه ما از ابتدای آفرینش این مسیر را شناخته و به معرفت رسیده‌ایم و این امر را مدیون رکن اصلی خانواده یعنی مادر هستیم، لذا در یک کلام باید گفت اربعین نقش بسزایی در تربیت نسل حسینی دارد و جهت عاقبت بخیری بهترین گزینه است.
نقش اربعین حسینی در تربیت نسل مکتب حسینی و نسل ظهور
1403/06/17 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
197139
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در همدان نسرین اجاق به مناسبت اربعین طی یادداشتی نوشت: واژه «اربعین» بسیار مقدس است چرا که این واژه با شهادت عزیزترین و والاترین بنده خدا ارجحیت پیدا کرد.
وقتی ماه محرم و صفر فرا می‌رسد باید به خود بالید که بار دیگر مجموعه کاملی از تکامل تربیت انسان قرار است رشد و نمو پیدا کند.
وقتی به این باور برسیم که خلقت ما برای رسیدن به اوج سعادت است پس درک شعور حسینی در کنار شور حسینی معنا پیدا می‌کند.
اینکه وقتی در خیل عظیم پیاده روی اربعین مادرانی دیده می‌شوند که به همراه فرزندان نوزاد خویش این مسیر طولانی را طی می‌کنند.
این نشان دهنده این است که این‌ها هدف شهادت امام حسین(ع) را درک کرده اند و خود را موظف می‌دانند که اگر می‌خواهند نسل ظهور تداوم یابد و تربیت به تمام معنا رخ دهد باید مراحلی، پستی بلندی‌های روزگار را به جان خرید و مسیر زندگی را در مسیر رسیدن هرچه زودتر به ظهور هموار ساخت.
اگر امروز مردانی از جنس خدا را به‌ عنوان شهید یاد می‌کنیم و آن‌ها را الگوی خود ساخته‌ایم نشانگر تربیت اخلاقی و رفتاری مادران آن‌ها است که از ابتدای خلقت فرزندشان مکتب عاشورا و مکتب حسینی را فراموش نکرده بلکه از همان ابتدا با تربت امام حسین(ع) گوشت و پوستشان آمیخته شده‌است.
پس به صراحت می توان گفت که انسان هرچقدر دارای خطا، اشتباه و گناه هم باشد باز هم از مسیر حق منحرف نمی گردد چرا که خصلت شیعیان در این زمینه ستودنی است.
پس اربعین تنها لفظی نیست که با پیاده‌روی در مسیر کربلا خلاصه گرد بلکه ما از ابتدای آفرینش این مسیر را شناخته و به معرفت رسیده‌ایم و این امر را مدیون رکن اصلی خانواده یعنی مادر هستیم، لذا در یک کلام باید گفت اربعین نقش بسزایی در تربیت نسل حسینی دارد و جهت عاقبت بخیری بهترین گزینه است.
اننهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اربعین، تربیت مکتب حسینی، نسل ظهور
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو