یادداشت

بررسی نقش زنان در جامعه منتظر

یکی از مهم‌ترین وظیفه زنان در عصر غیبت آمادگی و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی و ترویج و برنامه ریزی فرهنگ مهدوی و تبلیغ هرچه بیشتر دین و خودباروری و معنویت را دربین مردم تقویت کنند.
بررسی نقش زنان در جامعه منتظر
1403/06/07 - 11:57
تاریخ و ساعت خبر:
197144
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در همدان، سیما یونسی طی یادداشتی نوشت: به جرات می‌توان گفت ۵۰ درصد افراد جامعه زنان هستند که تاثیر گذارترین قشر برای تربیت نسل آینده به شمار می‌روند.
بانوان در سه بعد بعد فردی، خانوادگی و بعد اجتماعی می‌توانند فعالیت داشته باشند و بخش مهمی از جامعه انسانی هستند که رسالت خطیری را بر دوش می‌کشند.
یکی از مهم‌ترین وظیفه زنان در عصر غیبت آمادگی و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) و ترویج و برنامه‌ریزی فرهنگ مهدوی و تبلیغ هر چه بیشتر دین، خودباروری و معنویت را در بین مردم تقویت کنند، برای تحقق این امر آمادگی و نهادینه کردن صبر و انتظار است.
بعد فردی: هر فرد قبل از این که دیگران را تربیت کند ابتدا باید خود را تربیت کند و خود را از هر آلودگی تا حد توان منزه کند و امر ترکیه را در خود پیاده کند.
بانوان منتظر پاسدار حریم عفت هستند حفظ عفت و داشتن حیا یعنی نگه داشتن نفس از تمایلات و شهوات نفسانی.
قدم دوم بعد خانوادگی
زن به عنوان محور اصلی خانواده در تربیت نسل منتظر مانند فرزند و همسر نقش به سزایی دارد.
وجود افراد دین دار جهت داشتن جامعه ای سالم برای آمادگی ظهور و انتظار فرج از الزامات شریعت است که ائمه(ع) به آن سفارش کرده اند.
بعد اجتماعی
زنان می‌توانند با حضور در اجتماع مهمترین عامل انتقال ارزش‌ها و باورها باشند. زن سازنده‌ترین زیربنای اخلاقی در جامعه است.
زنده کردن واجب فراموش شده یعنی ترویج امر به معروف و نهی از منکر افراد را به عدالت نزدیک‌تر می‌کند.
زنان علاوه بر انجام رسالت مادری و تربیت فرزندان در خانواده می‌توانند با ورود به عرصه‌های مختلف جامعه مانند مدرسه، مسجد، بسیج، مکان های ورزشی و ... برای پرورش یاران ویژه امام زمان(ع) و ترویج عدالت و صبر از بانیان جامعه منتظران باشند.
آنچه که باید دانست این است که انجام این رسالت خطیر ممکن است فشارهای روحی و معنوی داشته باشد باید مقاومت کرد تا جز منتظران واقعی مهدی موعود(ع) شد.
یک زن مسلمان هر گونه برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ مهدوی را بر خود لازم و ضروری می‌داند.
جایگاه و تکالیف زنان منتظر در عین حال با معرفت و اعتقاد کامل زمینه را برای ظهور مهیا می سازد و در عرصه اجتماع زمینه ظهور را فراهم آورد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نقش زنان، جامعه منتظر
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
همدان
V
آرشیو