در گفتگو با کارشناس مامایی ساوجی مطرح شد

همه آن چیز که از کلاس های بارداری باید بدانیم

کارشناس مامایی ساوجی گفت: بیشتر مادران باردار وقتی با واقعیت روش سزارین آشنا می شوند تلاش بیشتری برای داشتن یک زایمان خوب خواهند کرد.
همه آن چیز که از کلاس های بارداری باید بدانیم
1403/06/06 - 10:51
تاریخ و ساعت خبر:
197308
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ دکتر سعیده فدایی مولودی کارشناس مامایی در شهرستان ساوه در گفتگو با خبرنگاری خبرگزاری زنان در ساوه گفت: با جدیت موضوع زایمان فیزیولوژیک را پیگیری می کنم و به نظرم می‌رسد حتی اگر یک خانم هم با فرایند درست زایمان آشنا شود امکان ندارد به این راحتی و بدون هیچ دلیلی تن به روش زایمان سزارینی دهد که برای یک خانم می‌تواند مخاطره انگیز باشد.
وی ادامه داد: زایمان فیزیولوژیک که بر اساس فعالیت های مناسب بارداری در دوران بارداری و فعالیت‌های مناسب زایمانی در هنگام زایمان و البته تا حد امکان پرهیز از مداخلات غیر ضرور مثل تجویز آمپول فشار (استفاده از انفوزیون اکسی توسین) سونداژ، تنقیه ،... در حین بستری در بلوک زایمان، که این ها منجر می‌شود به انجام یک نوع زایمان به عنوان زایمان فیزیولوژیک. برای داشتن یک زایمان فیزیولوژیک عالی به تمام خانم های باردار توصیه می شود که از سن بارداری ۱۸ تا ۲۰ هفته برای ثبت نام کلاس های بارداری اقدام کنند.
فدایی مولودی تصریح کرد: خانم های باردار از ۲۰ هفتگی تا آخر هفته ۲۳ بارداری زمان دارند تا در اولین جلسه ی بارداری خود شرکت کنند.که البته این زمان به عنوان بهترین زمان ممکن برای شرکت در اولین کلاس بارداری تعریف شده است.
کارشناس مامایی در ادامه عنوان کرد: کلاس های بارداری حدودا یک ساعت و نیم طول می‌کشد. تقریبا در هر جلسه کلاس بارداری، حدودا نیمی از وقت کلاس به مطالب تئوری و نیم دیگر به آموزش های عملی تعلق می‌گیرد. در آموزش های عملی ورزش‌های بارداری و فعاليت های مناسب جهت ریلکسیشن عضلات در دروران بارداری و زایمان، آموزش تنفس های مناسب در حین بستری بلوک زایمان در فازهای مختلف زایمان، آموزش ماساژ جهت ریلکسیشن، طب های فشاری، اصلاح وضعیت در ۸ جلسه کلاس بارداری آموزش داده می‌شود.
وی بیان کرد: مطالب تئوری هم بسیار متنوع است، مثلا در جلسه ی اول بهداشت دوران بارداری یک خانم باردار و توضیحاتی درباره آناتومی لگن داده می‌شود. و یا در جلسه ی دوم تغذیه دوران بارداری و در جلسه ی سوم به مسائل روحی روانی مادر می‌پردازد.
فدایی مولودی گفت: در جلسات بعدی هم مسائل خطر در دوران بارداری ، و هم‌چنین شیردهی و نگه داری از نوزاد و آموزش بهداشت بعد از زایمان به خانم باردار توضیحاتی داده می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: یک موضوع خیلی مهم که در جلسه پنجم بررسی می‌شود، فواید زایمان طبیعی و مضرات سزارین هست. اکثر دوستان باردار بعد از شرکت در این کلاس اگر در مورد نوع زایمان، تا این جلسه مردد بوده باشند تصمیم خود را برای یک زایمان طبیعی عالی قطعی می‌کنند و تلاش‌های خود را برای داشتن یک زایمان طبیعی ایده آل متمرکز می‌کند.
مسئول مرکز انیس مادر در ادامه بیان کرد: در جلسه پنجم نحوه انجام سزارین به صورت کامل توضیح داده می‌شود و مضرات آن که شامل عوارض و مخاطرات جسمی و روحی برای مادر و هم چنین عوارض جنینی برای جنین و یا نوزاد متولد شده هست ،به اجمال توضیح داده می شود.
دکتر فدایی مولودی در پایان اظهار کرد: بیشتر مادران باردار وقتی با واقعیت روش سزارین آشنا می شوند تلاش بیشتری برای داشتن یک زایمان خوب خواهند کرد. خانم های باردار در کلاس های بارداری با روش های مختلف کاهش درد زایمان آشنا می شوند.
خبرنگار: آسیه ولدخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بیشتر مادران باردار وقتی با واقعیت روش سزارین آشنا می شوند تلاش بیشتری برای داشتن یک زایمان خوب خواهند کرد.
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو