مدرس سواد رسانه در گفتگو با «زنان نیوز»:

والدین به ویژه مادران باید مجهز به سواد رسانه باشند

مدرس سواد رسانه گفت: والدین به ویژه مادران باید مجهز به سواد رسانه باشند تا بتوانند نسل زِد را به درستی تربیت کنند زیرا این نسل به شدت با دنیای آنلاین ارتباط برقرار می کند.
والدین به ویژه مادران باید مجهز به سواد رسانه باشند
1403/06/13 - 09:58
تاریخ و ساعت خبر:
197403
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سحر عباسی در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز البرز گفت: نسلz، نسلی که با سرعت بی‌سابقه‌ای به سمت دنیای دیجیتال می‌روند و بیشترین زیست آنها در دنیای آنلاین است.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: حدود 98 درصد نسل Z تلفن هوشمند دارند و روزانه به طور متوسط 4 ساعت و نیم از وقت خود را در این فضا می‌گذارند.

وی افزود: نسل Z تمام کارهای روزانه خود از خرید تا ارتباط با دوستان و آشنایان و ... را در دنیای مجازی انجام می دهند و کمتر با دنیای حقیقی ارتباط برقرار می کنند.

عباسی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دنیای مجازی حقیقی‌تر از دنیای واقعی شده است. باید مراقب نسل Z بود زیرا در سایه کمبود سواد رسانه ممکن است درگیر آسیب‌های دنیای مجازی شوند.

این کارشناس با بیان اینکه دنیای مجازی حافظه کوتاه مدت را تقویت و حافظه بلندمدت را تضعیف می‌کند، گفت: ایرانیان در طول تاریخ انسان‌های باهوشی بودند و هستند اما دنیای مجازی روی حافظه در بلندمدت تاثیر می گذارد و اگر زیست مجازی مدیریت نشود، آسیب‌زا است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان در عصر کنونی از دنیای مجازی فاصله گرفت، ادامه داد: باید فضای مجازی را مدیریت و کنترل کرد تا درگیر آسیب‌های آن نشویم، زیرا خواسته یا ناخواسته باید سوار بر قطار تکنولوژِی شد زیرا همه چیز تحت تاثیر این فضا قرار خواهد گرفت.

مدرس سواد رسانه افزود: امروز رسانه ابزاری قدرتمند است زیرا می‌تواند با تکنیک اغنا جای ضد ارزش را با ارزش، بد را با خوب، ظلم را با خوبی و ... عوض کند.

عباسی تاکید کرد: یک زمانی وقتی فردی شلوار پاره می‌پوشید این کار قبح داشت و از دیدگاه مردم یک امر ناپسند بود اما رسانه این مهم را با تکنیک اغنا و عادی‌سازی در جامعه رواج داد به طوری که امروز افراد زیادی از این نوع پوشش استفاده می‌کنند و به گونه‌ای اشتباه، نماد روشنفکری است.

وی بیان کرد: نسل زد در این دنیا یعنی فضای مجازی زندگی می‌کنند و دانش رسانه کافی ندارند و هر چیزی را بدون دانش و بررسی در دنیای آنلاین می پذیرند.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: والدین به ویژه مادران باید مجهز به سواد رسانه باشند تا بتوانند نسل زد را به درستی تربیت کنند زیرا این نسل به شدت با دنیای آنلاین ارتباط برقرار می کند.

انتهای خبر/

انتهای خبر/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نسل Z، خانواده، سواد رسانه، والدین، مادران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو