جمعیت دانشجویی امام حسن علیه السلام تشکلی جهادی وامید آفرین در حاشیه شهر

جمعیت دانشجویی امام حسن علیه السلام به‌صورت کشوری از سال 95 و در استان یزد از سال 97، باهدف نقش‌آفرینی و فعالیت مستمر برای پیشگیری و رفع معضلات اجتماعی در حاشیه شهر با بدنه دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل شد.
جمعیت دانشجویی امام حسن علیه السلام تشکلی جهادی وامید آفرین در حاشیه شهر
1403/06/12 - 09:29
تاریخ و ساعت خبر:
197455
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یزد حنانه السادات فاطمی دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن علیه السلام در تشریح فعالیت های این جمعیت در حاشیه شهریزدگفت:این تشکل دانشجویی به‌صورت کشوری از سال 95 و در استان یزد از سال 97، باهدف نقش‌آفرینی و فعالیت مستمر برای پیشگیری و رفع معضلات اجتماعی در حاشیه شهر با بدنه دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل شد.فاطمی افزود:جمعیت امام حسن علیه السلام کار خود را در منطقه حسن‌آباد یزد آغاز و درحال حاضر دردومنطقه اسکان و آزادشهر فعالیتهای خود را تداوم بخشیده است وی ادامه داد: این جمعیت با همکاری گروه‌های جهادی دانشگاه‌های استان خدماتی از قبیل عمرانی، بهداشت و سلامت، آموزشی تربیتی، اقتصادی، مانندبرگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویتی بصورت مستمر برای دانش آموزان کم برخوردار ،برگزاری اردوهای دوره‌ای پایش سلامت غربالگری،تعمیر خانه نيازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی به‌خانواده‌های کم‌توان، ایجاد کارگاه قالیبافی و برگزاری کلاس‌های آموزشی میناکاری برای زنان سرپرست خانواده و... انجام داده است.دبیرجمعیت امام حسن تاکید کرد:در این جمعیت همچنین پویش‌های مستمری با عنوان عیدانه ،برگزاری مراسم جشن، کاروان شادی، اطعام و... در مناسبت‌های عیدغدیر، میلاد امام حسن علیه السلام، میلاد حضررت معصومه سلام‌الله‌علیها ،همچنین در آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با تهیه و توزیع لوازم التحریر، جمع‌آوری و توزیع هدفمند کتاب‌های کمک درسی و تست، تهیه کفش و... و همچنین مشاوره و هدایت تحصیلی و برگزاری کلاس‌های تقویتی و تست برای دانش آموزان بی‌بضاعت مستعد تحصیل انجام می گیرید.
فاطمی تصریح کرد:با توجه به فعالیت مستمر در حاشیه‌شهر و شناسایی‌هایی که از آن انجام گرفته است و نیاز به بستر و محیط آموزشی-فرهنگی در جهت رشد و تکامل انسان و همچنین در جهت هدفمند و متمرکز تر شدن فعالیت‌های جهادی در حاشیه‌شهر، جمعیت امام حسن علیه السلام اقدام به تاسیس کتابخانه‌‌ای تخصصی ( آموزشی و مهارتی ویژه نوجوانان) نموده است. کتابخانه‌‌ای که پاتوق فرهنگی-آموزشی مفید و جذابی برای نوجوانان در محله است.انتخاب کتابخانه برای استقرار و اجرای این طرح توسط جمعیت، اطمینان و علاقه دانش آموزان وخانوادها به تحصیل و یا آموختن مهارت برای فرزندانشان است.وی در پایان افزود:ما معتقدیم می‌توانیم با ارائه فعالیت‌های تربیتی و الگوهای مناسب برای این قشر از جامعه روزبه‌روز از آسیب‌های اجتماعی وارده بکاهیم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جمعیت امام حسن (ع)، گروه جهادی،دانشجویی، حاشیه شهر
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
یزد
V
آرشیو