متخصص زنان و زایمان در گفتگو با «زنان نیوز»:

سقط جنین یعنی گرفتن حق زندگی یک فرد/ دشمن فرزندآوری را عاملی برای پیشرفت عنوان می‌کند

متخصص زنان و زایمان گفت: فرزندآوری هیچ‌گاه مانعی برای پیشرفت نبوده و نیست، در صورتی که دشمن با جنگ روایت‌ها این مهم را وارونه جلوه کرده تا جوانان را از تولد فرزند منع کند.
سقط جنین یعنی گرفتن حق زندگی یک فرد/ دشمن فرزندآوری را عاملی برای پیشرفت عنوان می‌کند
1403/06/13 - 09:57
تاریخ و ساعت خبر:
197456
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سعیده حبیبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «زنان نیوز» گفت: آمار سقط جنین در کشور به طور غیرقابل باوری رو به افزایش است و باید خانواده‌ها را متوجه عواقب این تصمیم اشتباه کرد.
متخصص زنان و زایمان ادامه داد: ما هر روز با جوانانی در سنین پایین حدود 19 تا 30 سال مواجه هستیم که برای سقط جنین به مرکز ما مراجعه می‌کنند.
وی افزود: متاسفانه علیرغم تاکیدات و آئین‌نامه و مقررات رفتار حرفه‌ای هیچ متخصصی حق سقط جنین بدون تاییدیه از پزشک قانونی آن هم در موارد خاص ندارد اما برخی به دلیل تضعیف ایمان این کار را انجام می‌دهند.
حبیبی تصریح کرد: یک متخصص خوب باید بتواند جوانان را متوجه تصمیم اشتباه‌شان کند و آنها را از این تصمیم منصرف کند زیرا برخی از اجرها اخروی است.
این متخصص با تاکید بر اینکه سقط جنین یعنی شما حق زندگی را از فردی که نفس می‌کشید، می‌گیرید، گفت: دلایل جوانان برای سقط جنین اکثرا مادی و در راستای خودخواهی‌های بیش از حد آنهاست اما گاهی این تصمیم، زوجین را برای همیشه از لذت شیرین پدر و مادری محروم می‌کند.
وی ادامه داد: جمعیت مولفه قدرت نظام است اما دشمن در سال‌های اخیر بر روی این مهم بسیار کار کرد تا فرزندآوری را در ذهن جوانان عاملی برای پیشرفت عنوان کند اما در صورتی که من خودم علیرغم اینکه مامایی می‌خواندم و همسرم نیز متخصص قلب و عروق است و بیشتر زمان‌ها درس می‌خواندم یا سرکار بودم، توانستم به لطف خداوند صاحب 3 فرزند شوم.
حبیبی افزود: فرزندآوری هیچ‌گاه مانعی برای پیشرفت نبوده و نیست، در صورتی که دشمن با جنگ روایت‌ها این مهم را وارونه جلوه کرده تا جوانان را از تولد فرزند منع کند.
این متخصص در پایان اظهار داشت: تا بسته شدن پنجره جمعیتی کشور چیزی باقی نمانده است، بنابراین باید جوانان را متوجه عواقب تصمیمات اشتباه و عجولانه‌شان کنیم، در غیر این صورت کشور به سرعت پیر می‌شود.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فرزندآوری، سقط جنین، زندگی، مادر
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو