در جمع اعضای مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی کشور؛

رئیس جمهور: بهره گیری از نظرات فرهیختگان برای حل مشکلات سلامت

رئیس جمهور در جمع اعضای پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: ما به علم و مهارت شما اعتقاد و ایمان داریم و معتقدیم باید از نظرات کارشناسی افراد فرهیخته با توجه به شناخت امکانات و منابع مالی استفاده و در عمل اجرایی شود.
رئیس جمهور: بهره گیری از نظرات فرهیختگان برای حل مشکلات سلامت
1403/06/09 - 13:06
تاریخ و ساعت خبر:
197529
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از روابط عمومی و امور بین‌الملل فرهنگستان علوم پزشکی؛ یکصد و نهمین نشست مجمع عمومی فرهنگستان علوم‌ پزشکی کشور با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دکتر سید علیرضا مرندی؛ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر محمدرضا ظرقندی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اعضای مجمع عمومی؛ ۸ شهریورماه در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.
رئیس جمهور در جمع اعضای پیوسته فرهنگستان گفت:ما به علم و مهارت شما اعتقاد و ایمان داریم و معتقدیم باید از نظرات کارشناسی افراد فرهیخته با توجه به شناخت امکانات و منابع مالی استفاده و در عمل اجرایی شود.
وی در این نشست با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از مدیران در عمل به آنچه که می‌گویند،عمل نمی‌کنند، گفت: قصد داریم به حق محرومان در تمامی حوزه ها به‌خصوص حوزه سلامت توجه بیشتری داشته باشیم و از شما هم در این راه همراهی می طلبیم .
دکتر پزشکیان ادامه داد: تقوا به باور بنده یعنی کارکردن با خطای کمتر و پزشکی که نماز شب خود را می‌خواند، اما خطای پزشکی بیشتری دارد کمتر از پزشکی که خطا نمی‌کند تقوا دارد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فعال کردن شورای عالی سلامت، افزایش مشارکت مردمی و بین بخشی می تواند تا حدودی به حل مشکلات کمک کند.
دکتر پزشکیان تاکید کرد: ما به دنبال ابزاری برای انتخاب مدیران متقی و اصلح و شایسته هستیم اما چون این ابزار وجود ندارد انتخاب مدیران بر اساس روابط و سلیقه‌ای انجام می‌شود که این به‌معنای تداوم وضع نامطلوب قبلی است.
وی بیان داشت: اختلاف بین سلیقه ها و جناح‌ها معنا ندارد و باید مدیران در همه دولت‌هادر راستای منافع ملی قدم بردارند و همکاری کنند
دکتر پزشکیان افزود: پیشنهاد بنده این است هر سه ماه یکبار جلسات مشترکی با مجلس در شورای عالی سلامت داشته باشیم و مشکلات را در این حوزه بررسی و حل نماییم.
وی به اهمیت مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: اگر مردم در امور کشور مشارکت کنند، می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و ما باید مردم را باور کنیم و بنده به عنوان کسی که بار سنگینی بر دوش دارم امیدوارم که مردم را مایوس نکنیم.
رئیس جمهور اذعان داشت: در انتخاب افراد باید باتقواترین را بر اساس ملاک‌های معین و مشخص صرف نظر از گروه و مذهب و ..انتخاب کنیم و مهم‌ترین ملاک حق را به حق‌دار دادن است و ما براساس قانون عمل خواهیم کرد.
دکتر پزشکیان در پایان ضمن ابراز امیدواری در جهت حل مشکلات سلامت گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولویت‌ها با مشورت فرهنگستان علوم پزشکی کشور استخراج شود و براساس شواهد در جهت اصلاح آن گام برخواهیم داشت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس جمهوری ، دکتر پزشکیان، اعضای مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی ، یکصدو نهمین نشست مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی ، شورای عالی سلامت ، عدالت در حوزه سلامت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو