یادداشت

نگاهی به نقش تعاونی‌های بانوان در تحقق شعار سال!

بدون‌تردید تعاونی‌های بانوان کارآفرین در رشد اقتصاد و افزایش تولید و درآمد نقش موثری دارند بنابراین می توانند در تحقق یافتن شعار سال نیز نقش‌آفرین باشند.
نگاهی به نقش تعاونی‌های بانوان در تحقق شعار سال!
1403/06/13 - 09:54
تاریخ و ساعت خبر:
197553
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، بدون‌تردید تعاونی‌های بانوان کارآفرین در رشد اقتصاد، افزایش تولید و درآمد نقش موثری دارند بنابراین می توانند در تحقق یافتن شعار سال مبنی بر «جهش تولید با جلب مشارکت های مردمی» نیز نقش‌آفرین باشند.
حمایت مالی، معنوی، حقوقی و به طور کلی پشتیبانی همه جانبه از این تعاونی‌ها می تواند بستر را برای توسعه مشارکت‌های جمعی، افزایش تولیدات داخلی و اشتغالزایی را بیش از پیش فراهم کند.
تعاونی‌ها و بنگاه ها واحدهای کوچک اقتصادی هستند که در تولید ملی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و افزایش تولید ناخالص داخلی سهم بسزایی را ایفا می کنند که در این میان تعاونی‌های بانوان نباید نادیده گرفته شوند چراکه به واسطه تجربیاتی که در مدیریت اقتصادی خانواده کسب کرده اند می‌توانند تاب آوری خوبی در بحران های اقتصادی و شرایط تحریم از خود نشان دهند.
در طول یک دهه گذشته تعاونی‌های بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور همین طور استان آذربایجان غربی تاسیس شده است که معمولا به واسطه شکستن فضای مردسالارانه در سال های اخیر با اقبال خوبی رو به رو شده اند که این موضوع می تواند فعالان این عرصه را نسبت به آینده تعاونی‌ها امیدوار کند. با توجه به اینکه تحولات سریع اجتماعی و اقتصادی را در سطح جهانی و ملی و حتی استانی شاهد هستیم، موضوع مشارکت سازمان یافته زنان در اقتصاد بیش از پیش مطرح می‌شود و همین موضوع نقش تعاونی ها در توانمندسازی زنان بارزتر از هر زمان دیگری شده است.
این تشکل های مردمی به افزایش توانمندی های زنان منجر می شود و سبب قدرت یافتن آنان جهت ایفای نقش برجسته تر در تصمیم گیری ها و فعالیت های اجتماعی و چه بسا سیاسی و اقتصادی نیز می شوند که لازمه توفیق یافتن در این زمینه بها دادن دولتمردان به فعالیت های خرد بانوان است.
تحولات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ارتقای سطح تحصیلات و دانش عمومی را امروزه بیش از هر دوره دیگری شاهد هستیم، چراکه مسئولیت اجتماعی زنان در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشورها غیرقابل انکار است و حضور هر چه بیشتر آن‌ها در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش ضرورت دارد، در چنین شرایطی بخش تعاون از طریق تقویت فرهنگ مشارکت مردمی، زمینه مناسب برای اشتغال زنان بوده و زمینه حضور را برای فعالیت اقتصادی و فرهنگی در کنار حفظ حریم و جایگاه آن‌ها فراهم می‌سازد.
بنابراین می‌طلبد که فعالیت‌های بانوان در قالب شرکت های تعاونی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چراکه یک ظرفیت ارزشمند برای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب به شمار می رود چه بسا از این طریق بانوانی پرورش پیدا کنند که نمونه بارز زن مسلمان ایرانی باشند و از الگوهای غربی و شرقی روز به روز فاصله بگیرند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تعاونی، زنان، کارآفرین زن،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو