یک استاد حوزه علمیه:

خانواده های غربی به مانکن تبلیغاتی سرمایه داران مبدل شده اند

یک استاد حوزه علمیه گفت: والدین در غرب به جای گسترش احترام، محبت و صمیمیت در میان اعضای خانواده به مانکن تبلیغاتی سرمایه داران غربی تبدیل شده اند به طوریکه مودت و رحمت میان آنها بیشتر به یک رویا متشابه است‌.
خانواده های غربی به مانکن تبلیغاتی سرمایه داران مبدل شده اند
1403/06/13 - 10:04
تاریخ و ساعت خبر:
197561
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، سیده لیلا احمدی طی یادداشتی در خصوص اهمیت محبت در خانواده از منظر رسول اکرم به حدیثی از ایشان اشاره و بیان کرد: به فرموده پیامبر اسلام" ما بني بناء في الاسلام أحب إلي الله من التزويج" یعنی هیچ بنایی نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نیست.
هر چند خانواده از لحاظ جمعیت یک جامعه بسیار کوچک دانسته می شود اما اسلام به منظور سالم سازی جوامع بزرگتر انسانی، اهتمام ویژه ای به سلامت نهاد خانواده داشته است.
در این نهاد نه تنها شخصیت فرزندان شکل می گیرد بلکه مهمترین مکان برای انتقال باورها، اعتقادات دینی، هنجاری های اجتماعی و ارزش های اخلاقی از نسلی به نسل دیگر است. از این رو اسلام برای حفظ قداست و ارزش خانواده اهمیت ویژه ای قائل است.
لذا خداوند متعال در جای جای قرآن از جمله آیه ۲۱ سوره رم به این مسئله اشاره می کند که هدف از تحقق ازدواج رسیدن به آرامش است و علاوه بر دو اصل اساسی مودت و رحمت که برای حفظ و استحکام کانون خانواده، قرار داده شده بلکه برنامه های خاصی هم برای پایداری بنیان این نهاد اجتماعی مطرح کرده است.
پاکسازی محیط جامعه و خانواده از آلودگی، تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده، تبیین روابط سالم و سازنده میان همسران و دیگر اعضا و تاکید بر تربیت فرزندان از جمله برنامه هایی است که اسلام برای حفاظت از کانون مقدس خانواده مورد توجه قرار داده و مطرح کرده است.
لذا می بینیم که خداوند برای محفوظ ماندن آن، وظایفی را مختص زن، مرد و فرزندان ترتیب داده زیرا هر کدام از این ارکان و اعضا، عملکرد کل سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد و توجه به هر کدام از وظایف سبب می شود تا صفا، صمیمیت، اتحاد و آرامش در بین آنها حکم فرما باشد.
برخلاف آیه های خداوندی، پایه شکل گیری خانواده های غربی بر اساس منافع مادی بنا گردیده که در آنها خبری از ارزش های اخلاقی والای انسانی نیست و آن آرامش و صفاتی که در آیه " لتسکنوا الیها" به عنوان هدف ازدواج که نتیجه روابط خوب است، مطرح شده در خانواده های غربی وجود ندارد.
خداوند دستورات ویژه ای برای تربیت فرزندان بر عهده والدین قرار داده در حالیکه تربیت فرزندان در غرب از حیطه قدرت پدر و مادر خارج است. زن و مرد شریک تجاری یکدیگر اند و هر روز نیاز جدیدی به وسیله مد برای بشر تبلیغ می کنند.
توجه به کیمیای محبت و مودت و رحمتی که خداوند برای استحکام خانواده در قلوب انسانهای دین باور نهادینه ساخته قطعا زمینه ظهور یک جامعه نبوی و یکپارچه را فراهم می کند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده در غرب، نگاه غرب به خانواده ، منزلت خانواده در اندیشه های اسلامی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو