نوشیدنی‌ای که دندان سالم برای‌تان نمی‌گذارد

به عقیده یک متخصص دندانپزشک انگلیسی نوشیدنی‌های دارای اسیدیته بالا می‌تواند بیشتر از چای و قهوه بر دندان‌ها آسیب وارد کند.
نوشیدنی‌ای که دندان سالم برای‌تان نمی‌گذارد
1403/06/28 - 16:33
تاریخ و ساعت خبر:
198053
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نوشیدن چای و قهوه بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی دارد، ولی به عقیده یک متخصص دندانپزشک انگلیسی نوشیدنی‌های دارای اسیدیته بالا می‌تواند بیشتر از چای و قهوه بر دندان‌ها آسیب وارد کند.
دکتر خالد قاسم، متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه Impress UK، نوشیدن آب لیموی معمولی ضرر بیشتری دارد، چون محیط اسیدی دهان را بالا می‌برد و به پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند.
به طور حتم آب لیمو و دیگر نوشیدنی‌های اسیدی برای سلامتی بدن مفید هستند، ولی باید از دندان‌ها در مقابل آن‌ها محافظت کرد. دکتر قاسم می‌گوید آب لیمو منبع عالی ویتامین C نمی‌تواند از رژیم غذایی حذف شود، ولی باید در نوشیدن آن احتیاط کرد و حتی بهتر است برای نوشیدن، از نی استفاده کرد. آب لیمو برای پوست و سایر اندام‌های بدن مفید است، ولی برای دندان گزینه مناسبی نیست و بهتر است مینای دندان‌ها را از اسید‌ها محافظت کنید.
اطلاعات آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دندان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو