میترا علیخانی مسئول هیئت مادر و کودک مهدیاران؛

تربیت مادران تراز انقلابی در هیئت مهدیاران

توجه ویژه به فرزندآوری یکی از اهداف مهم هیات مهدیاران است. عادی‌سازی و فرهنگ‌سازی حضور فرزند در کنار مادر در محل کار مادران از دیگر اهداف هیات مهدیاران است تا جامعه و به ویژه کارفرمایان بپذیرند که گاهی مادران شاغل هم می‌توانند با فرزند خود در محل کار حضور یابند و این بستر هم برای آن‌ها فراهم شود.
تربیت مادران تراز انقلابی در هیئت مهدیاران
1403/06/29 - 17:23
تاریخ و ساعت خبر:
198115
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان قزوینف امروز صبح در رویداد رسانه ای حریم رسالت بانوان استان قزوین با عنوان طنین که در مرکز نوآوری، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان برگزار شد؛ میترا علیخانی مسئول هیئت مادر و کودک مهد یاران اظهار کرد: هیات «مهدیاران» از سال 1393 به صورت هفتگی و با محوریت حضور کودکان در کنار مادران آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: موسس هیئت خانم مشاط بودند که سال‌های گذشته نیز به عنوان بانوی تاثیرگذار انتخاب شدند. این هیات طراحی شد تا مادران بتوانند مدیریت خانوادگی در کنار مسئولیت اجتماعی را باهم داشته باشند، همچنین در فضای مجازی هم شبکه‌ای طراحی شد تا مادرانی که خیلی شرایط حضور در هیات را ندارند از طریق این فضا از مطالب ارائه شده به صورت آنلاین استفاده کنند.

علیخانی با اشاره به نگاه ابزاری غرب به زن ادامه داد: در دنیا شاهدیم که در دنیای غرب به زن به عنوان ابزار و وسیله‌ نگاه می‌شود و در تاریخ سازی‌ها سهیم نیست؛ اسلام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) الگوی سومی از زن ترسیم کردند که زن می‌تواند در اجتماع حضور داشته باشد بدون اینکه از خانواده خود جدا شود و به استعداد و شغل خود نیز برسد. الگوی سوم بر این اصل استوار است که زن در اجتماع حضور داشته و به تحصیلات خود ادامه و خویش را ارتقا دهد.

این بانوی فعال فرهنگی استان قزوین اذعان کرد: توجه ویژه به فرزندآوری یکی از اهداف مهم هیات مهدیاران است. عادی‌سازی و فرهنگ‌سازی حضور فرزند در کنار مادر در محل کار مادران از دیگر اهداف هیات مهدیاران است تا جامعه و به ویژه کارفرمایان بپذیرند که گاهی مادران شاغل هم می‌توانند با فرزند خود در محل کار حضور یابند و این بستر هم برای آن‌ها فراهم شود.

مسوول هیات مادر و کودک مهد یاران تشریح کرد: این موسسه با فعالیت‌های ۱۰ ساله درصدد است که یک مادر تراز انقلابی تربیت کند که تهذیب جسمی و روحی، رسیدگی به خانواده و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا نماید.

میترا علیخانی در خصوص فعالیت های این هیئت بيان کرد: یکی از کارهای هیئت، مواسات مادرانه است؛ وقتی مادری باردار است دوستان و مادرهای دیگر به صورت نوبتی از جمله تهیه غذا به او یاری می‌ رسانند و یا به مادرانی که دارای چند فرزند هستند در کارهای خانه به او کمک می‌کنند. از دیگر کارهای هیئت برگزاری اردوهای سالیانه به همراه خانواده است که پدر خانواده‌ها نیز با هم آشنا شوند و مهمترین هدف هیئت این است که مادران کنشگری اجتماعی داشته باشند و این مدل سبک زندگی و طرز تفکر به این خاطر است که مادران با همه فرزندانی که دارند مشغله اجتماعی نیز برای آن ها مهم است و زندگی‌شان بی‌هدف نیست.

وی ادامه داد: از دیگر کارهای این موسسه رفتن به سینما، رفتن به کلاس‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های هنری ،ورزشی، انجام حرکات اصلاحی برای سلامتی مادران، برگزاری‌های جشن برای مادران باردار و اهدای هدیه به آن ها است. مهمترین کار هیات جمع خوانی کتاب ها با حضور مادران به صورت هفتگی و بحث درباره کتاب ها، تشویق به فرزندآوری و برگزاری دوره‌های کنترل خشم، همسرداری منصفانه و انجام چالش‌ها می‌باشد و سرانه میانگین مادران مهد یاران سه فرزند است.

این مسئول در پایان افزود: وقتی کاری را به صورت خودجوش انجام می‌دهیم بدون اینکه بودجه و امکاناتی در دست داشته باشیم، موانع را از پیش رو برمی‌داریم و کارها بهتر انجام می‌شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مادر، مهدیاران، حریم رسالت، طنین، فرزندآوری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو