ماجرای " دنی آلوز" و یک درس بزرگ برای سلبریتی های وطنی/اهمیت فرهنگ قانون پذیری

اجرای آلوز و بسیاری از افراد مشهور در غرب نشان می دهد که قانون در این کشورها بدون هیچ شرط و شروطی درباره سلبریتی ها اجرا می شود و مردم نیز در این راستا از قانون حمایت می کنند؛ چراکه باور دارند ضمن اجرای عادلانه احکام، اجرای درست قوانین باعث ثبات و پیشرفت در زندگی آنان می شود .
ماجرای
1401/11/04 - 09:37
تاریخ و ساعت خبر:
144785
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: ماجرای برخورد با یک فوتبالیست حرفه ای آن هم به اتهام تجاوز به یک زن ۲۳ ساله در صدر اخبار امروز جهان ایستاده است. وی به یکباره با این اتهامات از عرش به فرش افتاد.
جالب اینجاست که نوع برخوردی که با وی صورت گرفته است از نظر بسیاری خیلی شدید بوده و حتی ممکن است وی آینده خود را بابت این اتهامات به کلی از دست رفته ببیند. فسخ قرارداد تیم مکزیکی با وی، حبس و زندان و عدم اجازه ملاقات با وی و انچه پیش بینی می شود عقوبتی سخت در انتظار وی است.
جالب اینجاست که کسی از این فوتبالیست سطح یک جهان طرفداری نمی کند و کسی به سبب اینکه وی ورزشکار است او را بی گناه نمی خواند و همگان نظاره گر آن هستند که قانون چگونه درباره وی به مانند افراد دیگر و حتی سختگیرانه تر به سبب جنبه عمومی جرم به اجرا در می آید.
شاید این موضوع را فقط در یک مساله جست، لازم اجرا بودن قانون و فرهنگ عمومی احترام به قانون در هر سطحی که اعمال و اجرا می شود.
در این حیطه باید یک فلاش بک و بازگشت به عقب درباره تاریخچه قانون پذیری در کشورمان در برخی موارد مشابه بزنیم؛ متاسفانه هر چقدر افکار عمومی به دنبال اجرای عادلانه قانون بوده اند اما برخی سلبریتی های وطنی در برابر این موارد گویی خود را تافته جدا بافته احساس می کنند نسبت به اجرای قانون درباره هم صنفان خود مقاومت می کنند.
این درحالی است که ماجرای آلوز و بسیاری از افراد مشهور در غرب نشان می دهد که قانون در این کشورها بدون هیچ شرط و شروطی درباره سلبریتی ها اجرا می شود و مردم نیز در این راستا از قانون حمایت می کنند؛ چراکه باور دارند ضمن اجرای عادلانه احکام، اجرای درست قوانین باعث ثبات و پیشرفت در زندگی آنان می شود و اگر قانون عملیاتی نشود انان با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد و کانون های فساد شکل می گیرد.
با این شرایط ماجرای آلوز هم درسی برای برخورد قانونی با افراد و فرهنگ قانون پذیری در جامعه است و نشان دهنده راه اشتباهی است که برخی افراد مشهور خصوصا سلبریتی ها در کشورمان طی می کنند. بویژه اینکه این افراد همواره از غرب به عنوان قبله آمال و آرزوهایشان صحبت می کنند و حالا باید بدانند که در هیچ کجا با قانون شکنی مدارا نمی شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دنی آلوز، سلبریتی، قانونمداری ، فرهنگ قانون پذیری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو