یک کارشناس امور تربیتی :

نسبت به بی‌نظمی نوجوانمان چگونه باید برخورد کنیم؟

یک کارشناس امور تربیتی با بیان اینکه حفظ نظم در خانه یک اصل است و انتقال این نکته تربیتی رسالت مادران است اما نباید با پافشاری ارتباط خود را با فرزند تخریب کنید، گفت:والدین باید بهترین دوست فرزند خود باشند و به دلیل کوچک این ارتباط را تخریب نکنند.
نسبت به بی‌نظمی نوجوانمان چگونه باید برخورد کنیم؟
1401/10/03 - 12:54
تاریخ و ساعت خبر:
143792
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - البرز ، زهرا فداکار کارشناس امور تربیتی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همه بچه ها می دانند که نظم خوب است اما والدین باید در مباحث این چنینی رابطه خودشان را با فرزند تخریب نکنند.
وی ادامه داد: والدین باید ابتدا خیلی معمولی؛ نه با تحقیر و نه با قربان صدقه؛ یک جمله خنثی برای بیان ارزش نظم بیان کنند.
فداکار افزود: مثلاً بگوییم فاطمه، امکان دارد اتاقت را جمع کنی؟ بعد از دو الی سه بار که به این شکل بیان می‌کنیم، بدون اینکه چیزی بگوییم و یا عکس العمل دیگری نشان دهیم خودمان اتاقش را جمع کنیم.
این کارشناس تصریح کرد: برای بیان مفهوم نظم، رابطه خود و فرزند را حفظ کنیم و با حفظ آرامش این مهم را با اقدام عملی منتقل کنیم.
وی گفت: حفظ ارتباط بین مادر و فرزند ضروری است ، چرا که فرزند ما بالاخره بزرگ می‌شود، دانشگاه می‌رود و ازدواج می‌کند و همه این مراحل مختلف نوجوانی، بی‌نظمی‌های اتاق، دیر خوابیدن‌ها، دیر بیدار شدن‌ها و ... می‌گذرد اما آنچه که می‌ماند رابطه ما با فرزندمان است و مهم این است که این رابطه حفظ شود.
فداکار ادامه داد: حفظ نظم در خانه یک اصل است و انتقال این نکته تربیتی رسالت مادران است اما نباید با پافشاری ارتباط خود را با فرزند تخریب کنید.
وی بیان کرد: والدین باید بهترین دوست فرزند خود باشند و به دلیل کوچک این ارتباط را تخریب نکنند.
این کارشناس افزود: در عصری زندگی می کنیم که توجه به رسالت تربیت جزو جهاد مادران است، زیرا کوچکترین غفلت شما را از مسیر اصلی تان دور می کند.
فداکار بیان کرد: نیاز عاطفی و آرامش روحی و روانی کودکان باید در خانه تامین شود و نباید بیان ارزش ها در خانه این مهم را بر هم بزند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در سایه تک فرزندی والدین از پذیرش مسئولیت به فرزند خود سرباز می زنند اما این بزرگترین ظلم به فرزند است و باید در اصول تربیتی ضمن سخت گیری، عطوفت و مهر مادری حفظ شود.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تربیت فرزند، ارتباط مادر و فرزند، بی نظمی نوجوانان، نیازهای عاطفی نوجوانان، مسئولیت پذیری فرزندان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو