سوزش زبان نشانه این بیماری خطرناک است

علامتی خاص در زبان نشان دهنده بیماری خطرناک است.
سوزش زبان نشانه این بیماری خطرناک است
1401/11/13 - 19:30
تاریخ و ساعت خبر:
144184
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - علامتی خاص در زبان نشان دهنده بیماری خطرناک است.
علل مختلفی باعث بروز مشکل در دهان می‌شوند. علامتی خاص در زبان نشان دهنده بیماری خطرناک است و شناخت این علامت به تشخیص و پیشگیری این مشکل کمک بسزایی می‌کند. وقتی که صحبت از سلامت دهان می شود، علائمی هستند که نشان می دهند مشکلی جدی در کار است. در حقیقت سازمان جهانی سلامت گفته است که وجود بعضی از بیماری ها در دهان منجر به سرطان می شود. کیفیت زندگی مردم نیز در حال تغییر و تحول است. بعضی از این علائم هستند که خودشان را داخل دهان نشان می‌ دهند.
سوزش عجیب و ادامه دار زبان
اگر متوجه سوزش روی زبان شدید که بهبود پیدا نمی کرد، حتماً تست های سرطان را انجام دهید. اکثر افراد ممکن است گاهی اوقات به خاطر خوردن مواد غذایی مختلف یا به خاطر گلو درد یا هر مشکل دیگری سوزش و ناراحتی را داخل زبان احساس کنند که بعد از مدتی بهبود پیدا می‌ کند اما گاهی اوقات این سوزش بدون دلیل است و هرگز هم خوب نمی شود.
اگر متوجه سوزش زبان و دهان به مدت دو هفته شدید که هیچ تغییری نکرده بود، باید به پزشک مراجعه کنید. این مسئله می‌ تواند علامت سرطان باشد و هرچقدر که زودتر آن را پیگیری کنید، می توانید جلوی شدید شدن وضعیت را بگیرید.
از کجا بفهمیم که سوزش زبان بیشتر از یک درد معمولی است؟
سرطان دهان ۳ درصد همه سرطان‌ ها را شامل می‌ شود و یک بیماری ناراحت‌کننده است و بستگی به این دارد که چه زمانی آن را تشخیص دهید. متأسفانه تشخیص سوزش معمولی از سوزش های خطرناک کار راحتی نیست. مدت زمان این سوزش می تواند نشان دهنده این باشد که آیا مشکل جدی است یا خیر. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، اگر این سوزش بدون هیچ دلیلی بیش از دو هفته طول کشید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
این سوزش ها معمولاً همراه با یک لکه سفید یا متمایل به قرمز داخل دهان، اطراف دندان و یا شبیه به یک توده برآمده ایجاد می شوند. ممکن است در کنارش درد دهان، درد گوش و مشکلات بلع هم در افراد به وجود بیاید.
تعداد افراد مبتلا به سرطان دهان رو به افزایش است
عوامل مخرب در سبک زندگی باعث شده است که خطر سرطان دهان افزایش پیدا کند. سطح بالای مصرف دخانیات باعث شده است که افراد بیشتر در معرض این بیماری قرار بگیرند. به خاطر همین باید حواستان را خیلی جمع کنید، زیرا موارد ابتلا خیلی بیشتر از قبل شده اند.
گاهی اوقات بیماری های جنسی ممکن است خودش را روی دهان فرد هم نشان دهد که اکثر آنها خود به خود بهبود پیدا می کنند و نشان دهنده سرطان نیستند اما به هر حال؛ هر گونه مشکل در این ناحیه باید جدی گرفته شود تا شما بتوانید از مشکلات خطرناک جلوگیری کنید.
چگونه خطر سرطان دهان را کاهش دهیم؟
متخصصان بر این عقیده هستند که شما می‌ توانید مراحلی را در پیش بگیرید و خطر سرطان را کاهش دهید. مصرف نکردن تنباکو و کنار گذاشتن الکل می‌ تواند تا حد زیادی این خطر را کاهش دهد اما ترکیب این دو مورد در کنار یکدیگر باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سر و سرطان گردن می‌ شود و احتمال سرطان دهان هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌ کند. سعی کنید که با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و دوری از این مواد مخرب و مصرف سبزیجات و میوه‌ ها خطر سرطان دهان را کاهش دهید و مسواک و نخ دندان را نیز فراموش نکنید.
بهداشت نیوز
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خطر ابتلا به سرطان، سبک زندگی، سرطان، مشکلات، مواد غذایی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو