۶ توصیه مفید برای جلوگیری از تصادف در برف

این روزها که در بیشتر نقاط کشور برف می‌بارد باید برای جلوگیری از تصادفات در جاده‌ها نکاتی را حین رانندگی رعایت کنیم که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
۶ توصیه مفید برای جلوگیری از تصادف در برف
1401/10/25 - 16:20
تاریخ و ساعت خبر:
144339
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - این روزها که در بیشتر نقاط کشور برف می‌بارد باید برای جلوگیری از تصادفات در جاده‌ها نکاتی را حین رانندگی رعایت کنیم که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
 برای اینکه در روزهای برفی خودروی خود را از خطر تصادف نجات دهید باید قواعدی را در حین رانندگی رعایت کنید که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
۱. در ابتدا وسیله نقلیه خود را برای رانندگی آماده کنید. قبل از حرکت، شیشه جلو، شیشه‌های جانبی، چراغ‌های جلو و چراغ‌های ترمز عقب را با یک یخ‌خراش و برس از برف و یخ پاک کنید.
هنگام بارش برف، اگر در حال رانندگی هستید، خودرو را متوقف کنید و در صورت نیاز شیشه‌ها و چراغ‌ها را پاک کنید.
فراموش نکنید که برف را از روی پلاک خودرو پاک کنید، زیرا این یک الزام قانونی است که پلاک شما در بسیاری از مکان‌ها قابل مشاهده باشد.









۲. دکمه از بین بردن بخار روی بیشتر خودروها قرار دارد. آن را روشن کنید تا هنگام رانندگی، شیشه‌ها تمیز بماند. 









۳. هنگام رانندگی در روز برفی باید چراغ‌های جلو را روشن کنید. این باعث می‌شود وسیله نقلیه شما در حالی که هنوز برف می‌بارد برای سایر رانندگان قابل دیدن باشد و خطر تصادف نیز پایین بیاید.









۴. در حالی که جاده‌ها پوشیده از برف یا یخ هستند، به آرامی رانندگی کنید. همچنین بهتر است با دنده سنگین رانندگی کنید تا کشش خود را در جاده افزایش دهید. از گزینه کروز کنترل استفاده نکنید و سعی نکنید از وسایل نقلیه دیگر سبقت بگیرید.
وسایل نقلیه برای اینکه ترمزها به درستی کار کنند، به کشش نیاز دارند، به همین دلیل بهتر است که با سرعت کمتر رانندگی کنید.









سرعت وسیله نقلیه را به گونه‌ای کاهش دهید که از حد مجاز پایین‌تر باشد.
۵. فواصل مناسب را بین خودروی خود و خودروی پیش روی خود نگه دارید. حداقل به اندازه ۲ تا ۳ خودرو بین ماشین خود و ماشین جلوتر فاصله بگذارید. این موثرترین راه برای جلوگیری از تصادفات معمولی است.
این به شما فضای کافی برای توقف و کاهش خطر سر خوردن به سمت خودروی جلویی هنگام رانندگی با سرعت کم می‌دهد.
۶. از انجام حرکات ناگهانی در حین رانندگی خودداری کنید. وقتی می‌ایستید، فرمان را تکان ندهید. در عوض، ترمزهای خودرو را به آرامی لمس کنید. روی یخ نیز ترمزها را قفل نکنید، زیرا ممکن است منجر به از دست دادن کنترل و فرمان خودرو شما شود.








آرام و تدریجی سرعت بگیرید. مثلا زمانی که جاده خلوت است، دور خود را تا حد مجاز بالا نبرید، به آرامی اما به تدریج به خودرو سرعت بدهید.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بارش برف، تصادف، جاده، وسایل نقلیه، وسیله نقلیه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو