یک کارشناس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

همکاری بین بخشی برای اجرای قانون جوانی جمعیت ضروری است

کارشناس گروه جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: همکاری بین بخشی ادارات و سازمانها برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضرورت دارد.
همکاری بین بخشی برای اجرای قانون جوانی جمعیت ضروری است
1401/12/13 - 19:21
تاریخ و ساعت خبر:
145734
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ژیلا خلخالی روز شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین نشست مجمع سلامت شهرستان پردیس در محل فرمانداری ضمن تبریک روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به خبرنگاران گفت: اولویت برنامه های امروز با محوریت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیرو فرمایشات مقام رهبری است.
وی با اشاره به ضرورت اجرای بهینه قانون حمایت از خانواده، اظهار داشت: تمام ادارات و دستگاه‌ها با اقدامات سریع و کارآمد برای اجرای بهینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنند.
این کارشناس ادامه داد: در حال حاضر کشور ما دچار بحران سالمندی و جمعیتی است و اگر از پنجره فرصت جمعیتی به درستی استفاده نشود قطعا در کمتر از ۲۰ سال آینده دچار فرایند سالمندی خواهیم شد.
وی افزود: در این نشست مصوب شد که تمام اقدامات به صورت بهینه با تلاش و حمایت‌های همه جانبه برای انجام تکالیف مشترک و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به درستی انجام بدهند تا شاخص های کمی و کیفی جمعیتی را در شهرستان پردیس و سایر نقاط کشور با نیروهای جوان مولد و فعال بهبود ببخشیم.
کارشناس گروه جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و شبکه های بهداشت زیر نظر وزارتخانه مکمل های رایگان برای مادران باردار ، نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان در مناطق محروم و کم برخوردار در نظر گرفته است.
خلخالی ادامه داد: شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلات مکمل های رایگان دریافت کنند ودر برخی از مناطق محروم کارشناسان به منازل مادران باردار مراجعه و به آنها خدمات رسانی دارند تا این دوره حساس را به سلامت طی کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس نیز در حاشیه این نشست اظهار داشت:مجموعه سلامت شهرستان برای این موضوع هست که بتوانیم مشارکت اجتماعی همراهی سازمان‌ها وادرات را در سطح شهرستان بابت بهبود و اعتلای سلامت شهروندان به کار بگیریم.
سعید آسیایی گفت: باحمایت و همراهی مجموعه فرمانداری مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خانه مشارکت تشکیل شد و اقدامات خوبی برای حمایت از خانواده انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست از علی درفکی، حسین زنگی ، امیر خیری، یاور افتداری و مرتضی ابراهیمی که حامیان و همراهان سلامت شهروندان شهرستان بودند تقدیر شد.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهرستان پردیس، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو