محبی‌تبار:

نباید در دوگانه زن در اجتماع و در خانواده قرار بگیریم

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: خانواده محوری یکی از ارکان مهم دولت سیزدهم است و موضوع «زن و خانواده» در تدوین برنامه هفتم توسعه اصل اساسی است.
نباید در دوگانه زن در اجتماع و در خانواده قرار بگیریم
1401/12/16 - 20:53
تاریخ و ساعت خبر:
145850
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دومین نشست کشوری کمیته تخصصی امور زنان، خانواده و جمعیت سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور شکیبا محبی‌تبار، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور زنان و خانواده برگزار شد.
محبی‌تبار در این جلسه با اشاره به جایگاه خانواده در عصر فعلی گفت: خانواده یک نهاد و سیستم اجتماعی است که در طول زمان به سبب رشد تکنولوژی، پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و مسائل دیگر مورد تهدید قرار گرفته و با تغییرات ساختاری و کارکردی مواجه شده است.
وی اضافه کرد: از این رو، تمامی اندیشمندان و کارشناسان حوزه خانواده در ایران و جهان به فکر مقابله با این روند هستند و آنچه که در این میان مورد تأکید دلسوزان حوزه خانواده قرار گرفته، مقاوم‌سازی، پایداری و تحکیم بنیان خانواده است، چراکه نظام خانوادگی که تاب‌آوری و مقاومت کافی نداشته باشد در برابر سیل آسیب‌ها دچار شکنندگی و فروپاشی می‌شود.
محبی‌تبار با بیان اینکه درخصوص تحکیم و تقویت خانواده باید هم‌اندیشی‌های تخصصی برگزار و مطالعات دقیق بیشتری انجام شود، افزود: فضای تهدیدآمیز امروز دنیا فرصت‌هایی هم دارد که می‌توان برای حفظ خانواده از آن بهره گرفت و آن‌هم فرهنگ‌های بومی و منطقه‌ای است که در تمام دنیا به دنبال پایداری خانواده هستند.
وی ادامه داد: الگو و شاخص‌ها برای مقاوم‌سازی خانواده باید با توجه به فرهنگ دینی و ملی تعریف و در عین حال در تهیه آنها ظرافت‌های لازم رعایت شود. ما نباید در دوگانه زن در اجتماع و در خانواده قرار بگیریم، زیرا بر طبق آموزه‌های اسلام، زن در عین ادای نقش مدیریتی در خانواده می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماع حضور داشته و مشارکت لازم را در عرصه‌های مختلف نیز داشته باشد.
مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره دیدگاه دولت سیزدهم درباره خانواده و جایگاه زنان گفت: یکی از ارکان مورد تاکید دولت سیزدهم خانواده‌محوری است و در تهیه برنامه‌هفتم توسعه نیز تلاش شده مباحث زن و خانواده مورد توجه بیشتر قرار گیرد. از آنجا که حفظ و تکریم خانواده در جامعه ما مسئله مهمی است، حوزه‌های مختلف در کشور از جمله سازمان تأمین‌اجتماعی برای صیانت از نهاد مقدس خانواده باید در چارچوب مأموریت‌های خود تلاش کنند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، سازمان تامین اجتماعی، خانواده،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو