نرخ بیکاری زنان کرمان همچنان عقب‌تر از کشور است

با آنکه نرخ بیکاری مردان در کرمان - بهشت معادن و کشاورزی ایران- پایین تر از متوسط کشوری است اما نرخ بیکاری زنان این دیار با نرخ کشوری در ادامه سال های گذشته همچنان فاصله بسیاری دارد.
نرخ بیکاری زنان کرمان همچنان عقب‌تر از کشور است
1401/12/21 - 14:19
تاریخ و ساعت خبر:
145923
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این زمینه می گوید:نرخ بیکاری بازار کار مردان این استان ۴.۸ درصد اعلام شده در حالی که میانگین کشوری آن حدود هفت درصد، لذا وضعیت بیکاری مردان کرمان نسبت به کشور بهتر است.
محمدرضا وحیدی روز شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود: نرخ بیکاری بازار کار زنان کشور ۱۱.۴ درصد و این نرخ در کرمان ۲۷.۳ است.
نرخ مشارکت رو به افزایش
وی با اشاره به روند افزایشی نرخ مشارکت استان کرمان در مقایسه با پاییز سال گذشته و رسیدن به ۳۹.۸ در سال جاری گفت: نرخ بیکاری استان نیز از ۱۱.۲ در پاییز سال گذشته به ۸.۲ رسیده و منطبق با میانگین کشوری است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به سهم بخش‌های اقتصادی از اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: سهم بخش کشاورزی در کشور از اشتغال ۱۴درصد اما در استان ۳۹.۱ درصد است.
وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش صنعت در کشور ۳۴.۶ درصد و در استان ۲۲.۵ درصد است گفت: سهم اشتغال بخش خدمات در کشور ۵۱.۱ بوده که در سطح استان کرمان ۳۸درصد است.
سرپرست سازمان مدیریت و بر نامه‌ریزی استان کرمان رتبه این استان در نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال را ۲۶ اعلام کرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه همچنین استاندار کرمان با اشاره به رتبه چهارم امنیت سرمایه گذاری این استان در کشور بر ضرورت تلاش همه نهادها به منظور توسعه سرمایه گذاری تاکید و بیان کرد که سازمان محیط زیست در استان نیز باید در استعلام بموقع استعلام ها برای فضای کسب و کار اقدام جدی کند زیرا هیچکس مخالف الزامات زیست محیطی نیست اما به نظر می رسد محیط زیست در توسعه سرمایه گذاری مانع ایجاد می کند.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بیکاری، کرمان، سازمان برنامه و بودجه، استانداری کرمان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو