خوردن سیب مثل مسواک زدن عمل می‌کند؟

برخی افراد بر این باورند که خوردن سیب مثل مسواک زدن عمل می‌کند. آیا این موضوع درست است؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مطلب را بخوانید.
خوردن سیب مثل مسواک زدن عمل می‌کند؟
1403/04/18 - 09:54
تاریخ و ساعت خبر:
195352
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اعتقاد برخی افراد این است که خوردن سیب مثل مسواک زدن عمل می‌کند. آیا این موضوع درست است؟ دکتر فاطمه طباطبایی اشکذری، دندانپزشک در پاسخ به این سوال گفت: در مورد سیب باید بگوییم در کتاب مک‌دونالد در مورد تغذیه دو تا سه میوه یاد شده است که می‌توانند دندان را تمیزتر کنند سیب، هویج و کرفس ازجمله این میوه‌ها هستند. نه این که کار مسواک را کنند.
وی در ادامه توضیح داد: انسان‌های اولیه پوسیدگی خیلی کم داشتند، چون غذاهای آن‌ها بیشتر مواد جویدنی بود. انسان‌های مدرن کم کم شروع کردن غذاها را پختن، نرم کردن، پوره کردن که این کمتر جویدن و استفاده از غذاهای نرم باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند در واقع پوسیدگی بیماری انسان‌های متمدن است. بنابراین با توجه به وضعیت الان ما، استفاده از مسواک و نخ دندان سرجایش است. این میوه‌هایی که گفته شد، بیشتر دندان را تمیز می‌کنند چون جویدنی هستند.
خبرآنلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بهداشت دهان و دندان تغذیه سلامت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو