مسئول بسیج جامعه زنان کشور :

زن غربی، دستاویز نظام سرمایه داری است!/ گفتمان غربی در حوزه زن با معرفی الگوی سوم زن مسلمان به چالش کشیده شد

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه در گفتمان اسلامی، عفاف و حجاب یکی از مفاهیم اصلی الگوی زن اسلامی است، گفت: ، الگوی سوم زن مسلمان ،تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زنان در همه عرصه ها و همینطور حضور خانوادگی برای جهانیان ارائه داده است.
زن غربی، دستاویز نظام سرمایه داری است!/ گفتمان غربی در حوزه زن با معرفی الگوی سوم زن مسلمان به چالش کشیده شد
1401/04/22 - 14:00
تاریخ و ساعت خبر:
140181
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در اختتامیه نخستین جشنواره سراسری عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: جایگاهی که حاکمیت نظام اسلامی در ترویج و توسعه و تعمیق عفاف و حجاب دارد، انکار ناپذیر است و قاعدتا برای اینکه این فرهنگ را هویت بدهد در جامعه باید اقداماتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی موظف است که برای آحاد مردم جامعه در سه ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی برنامه هایی را طراحی و اجرایی کند تا فرهنگ مقدس و متعالی عفاف و حجاب در بین آحاد جامعه به ویژه زنان و دختران تعمیق و گسترش پیدا کند، گفت: هر فعالیتی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب برای اینکه به درستی شناسانده شود سه گام را باید طی کند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه « تبیین فرهنگ عفاف و حجاب » را گام اول دانست و گفت: گام بعدی که بتوانیم فرهنگ عفاف و حجاب را گسترش بدهیم « برگزاری جشنواره ها ، برنامه ها و معرفی مروجین عفاف و حجاب ، فعالان و الگوهای برتر در این زمینه است.
بیابانی، صیانت و پاسداشت از فرهنگ عفاف و حجاب را سومین گام در ترویج این فرهنگ متعالی دانست و تصریح کرد: هر فعالیتی و هر برنامه ریزی اگر مبتنی بر این سه گام و این سه ساحت نباشد، منتهی به شکست خواهد بود .
وی در ادامه با بیان اینکه متولیان فرهنگی ما چنان بازی های سیاسی را پیش گرفته اند که کمتر توجه به فرهنگ از جمله فرهنگ عفاف و حجاب را در پیش گرفته اند، گفت: اساسا تقابل بین غرب و نظام اسلامی در همان گفتمان و گفت وگوی تمدن است. آنچه که در تمدن اسلامی با آن مواجه هستیم ؛نوع نگاه خاصی است که به زن شده است! نگاهی که متعالی وارزشمند است و دارای کرامت الهی است.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نوع گفتمان غرب نسبت به زن، گفت: گفتمان غربی زن را در جایگاه پستی قرار می دهد و یک نگاه کاملا ابزاری نسبت به زن دارد .

بیابانی در ادامه زن در نگاه غربی را زنی در اختیار متماع نیاز سرمایه داری دانست که دستاویز نظام سرمایه داری است .
وی با استناد به این سخن مقام معظم رهبری که حجاب و نماد فرهنگ اسلامی است، تأکرد کرد: غرب در این تقابل گفتمانی بین نظام اسلامی و نظام سرمایه داری، شکست خورده است و سعی می کند که گفتمان خودش را برجسته نشان دهد و نواقص ذاتی این گفتمان از طریق رسانه ، غلو کردن و مسائل کاذب بپوشاند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشوربا بیان اینکه در گفتمان اسلامی، عفاف و حجاب یکی از مفاهیم اصلی الگوی زن اسلامی است ، افزود: الگوی زن مسلمان ، زنی است که در جایگاه متعالی قرار گرفته است و اسلام آن را ترویج می دهد.
بیابانی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب یکی از شاخصه های مهم تقابل بین دو گفتمان غربی و اسلامی در حوزه زن است ، خاطرنشان کرد : نظام سرمایه داری غرب با به چالش کشیدن این شاخص سعی در بی هویت کردن زن مسلمان دارد و اضمحلال الگوهای اسلامی در حوزه زن دارد .
وی در ادامه الگوی اسلامی زن مسلمان را با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری « الگوی سوم زن مسلمان » نامید و گفت: تبلور این الگو را در دافاع مقدس کامل و جامع می بنیم، الگویی هویت زن مسلمان را به مفهوم واقعی به منصحه ظهور می رساند .
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تأکید بر اینکه هویت و جایگاه هویتی که اسلام برای زن مسلمان قائل است مورد توجه دشمنان مورد قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: عفاف واجاب به عنوان مؤلفه اصلی و شاخص اصلی هویت و الگوی زن مسلمان از سوی دشنمان به چالش کشیده می شود تا آن را شکست دهد!

بیابانی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، الگوی سوم زن مسلمان را الگویی دانست که تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زنان در همه عرصه ها و همینطور حضور خانوادگی برای جهانیان ارائه داده است. این الگو چالش جدیدی برای گفتمان غربی در حوزه زن و خانواده ایجاد کرده است .
وی در پایان با انتقاد به این موضوع که در عفاف و حجاب صرفا حاکمیت اسلانی نقش دارد و مردم نسبت به این فریضه و تمدن فرهنگی و ملی ایران نظاره گر هستند، گفت: طبیعتا هیچ عقل سالمی چنین چیزی را نمی پذیرد چرا که حضور مردم و مطالبات آنها یکی از مهم ترین راهکارهایی است که در کنار حاکمیت می تواند، ایفای نقش کند و به ترویج عفاف و حجاب بپردازد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زن غربی، دستاویز دستاویز نظام سرمایه داری است!/ گفتمان غربی در حوزه زن با معرفی الگوی سوم زن مسلمان به چالش کشیده شد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو