استاد حوزه و دانشگاه :

گاهی فیلم هایی از رسانه ملی پخش می شود که در تضاد با مسئله عفاف و حجاب است

استاد حوزه و دانشگاه می گوید: رسانه ملی سهم بسیار بالایی در موضوع عفاف و حجاب دارد و متأسفانه در این زمینه کم کاری داشته است. از زیبایی‌های حجاب و عفاف خیلی کم گفته شده است.
گاهی فیلم هایی از رسانه ملی پخش می شود که در تضاد با مسئله عفاف و حجاب است
1401/05/02 - 09:02
تاریخ و ساعت خبر:
140263
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فارس- شیراز : فاطمه همتی سروستانی، نخبه فرهنگی شهرستان سروستان، متولد ۱۳۶۸ فارغ التحصیل سطح ۳ و دانشجویی سطح ۴ (دکترای کلام اسلامی) می باشد که فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی خود را از سال ۹۰ آغاز نمود و از سال ۹۷ هم به عنوان استاد حوزه و دانشگاه مشغول به فعالیت شد.
وی پژوهشگر علوم اجتماعی از جمله حوزه عفاف و حجاب، جمعیت است و در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، از علاقه خود به چادر از سنین کودکی به خصوص از کلاس سوم می گوید: یادم می آید با این که در آن زمان، بچه ها در این سن زیاد چادر نمی‌پوشیدند اما من با چادر به مدرسه می رفتم و از همان کودکی علاقه زیادی به پوشیدن چادر داشتم.
همتی با اشاره به وضعیت نامطلوب پوشش و مسئله عفاف و حجاب در جامعه ادامه داد: متأسفانه جریاناتی امروز در حامعه رخ می دهد که در شأن جمهوری اسلامی ایران، کشوری که با خون شهدا به بالندگی و رشد رسیده است، نیست که البته عوامل بسیاری در این خصوص مؤثر است: دشمنی دشمنان، شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی، دوستان و اطرافیانی که در قید حجاب نیستند و همچنین مراوده با افرادی که از نظر تقید به دین، پایبند نیستند، از جمله عواملی هستند که در این خصوص موثر است. امروز ما مورد تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان قرار گرفته ایم. دشمن، دشمنی خودشان را انجام می دهد و برای رسیدن به اهدافش از هیچ تلاشی هم دریغ نمی ورزد. متاسفانه بعضی از پدر و مادرها هم، به صورت ناآگاهانه افسر دشمن شدند و به این بدحجابی فرزندان دامن می‌زنند.
وی در ادامه گفتگو با مطالبه از مردم و مسئولین، بیان داشت که باید همه اقشار مردم دل بسوزانند، جنگ، جنگ است، گاهی نظامی، گاهی اقتصادی و گاهی فرهنگی. همانطور که در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم دشمن یک وجب از خاک را غصب کند، امروز هم باید جانانه همه آحاد مردم و مسئولین، در هر رتبه سه مرد و مقامی که هستند، باید این جنگ را فرماندهی و با طرح و برنامه دقیق و علمی و جامع در زمینه رفع این مشکل اساسی اقدام کنند.
همتی با اشاره به اهمیت نقش و تاثیر رسانه ملی در موضوعات عفاف و حجاب جامعه، در نقد رساله ملی عنوان کرد که قطعاً رسانه ملی، سهم بسیار بالایی در موضوع عفاف و حجاب دارد و متاسفانه در این زمینه کم کاری داشته است. آن گونه که باید وقت بگذارند، نگذاشتند. از زیبایی‌های حجاب و عفاف خیلی کم گفته شده است. گاهی حتی فیلم هایی از رسانه ملی پخش می شود که در تضاد با مسئله عفاف و حجاب است.
وی در زمینه راهکارهای فردی رفع مشکل عفاف وحجاب، بیان کرد در وهله اول، می بایست افراد محجبه با افراد بدحجاب رفتار و برخورد مناسبی داشته باشند. در وهله دوم، وقتی برخورد مناسب صورت گرفت، منجر به ارتباط گیری خواهد شد، در مدت زمان ارتباط گیری که البته طولانی است، باید به صورت مرتب با آنها مرتبط باشیم و به صورت غیر مستقیم، آنها را با موضوع عفاف و حجاب، آشنا کنیم. حجاب ریشه در باورها و اعتقادات دارد و وقتی فرد، خود شناسی و خدا شناسی را به خوبی درک کنند و متوجه شود، خود به خود به سوی حجاب روی می آورد. اگر بتوانیم با افراد اینگونه برخورد کنیم، زمینه نهادینه‌سازی اعتقادات اساسی و مهم دینی را در باور افراد جامعه فراهم خواهیم کرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گاهی فیلم هایی از رسانه ملی پخش می شود که در تضاد با مسئله عفاف و حجاب است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو