یک فعال دانشجویی

زنان تأثیرگذارترین عامل در تغییر ارزش ها و نگرش های جوامع/ نقش آفرینی جامعه زنان در تحقق تمدن نوین اسلامی

یک فعال دانشجمویی استان فارس گفت: با اشاره نقش مهم و اثرگذار زنان و دختران به خصوص دانشجویان در ترسیم آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی عنوان کرد: زنان به‌عنوان عاملی مهم و اثرگذار در تغییر ارزش‌ها و نگرش‌های جوامع، به‌ویژه تمدن اسلامی در برهه‌های مختلف تاریخ شناخته شده‌اند.
زنان تأثیرگذارترین عامل در تغییر ارزش ها و نگرش های جوامع/ نقش آفرینی جامعه زنان در تحقق تمدن نوین اسلامی
1401/09/29 - 10:00
تاریخ و ساعت خبر:
143704
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فارس - قیر و کارزین : عصمت قاسمی، دانشجو رشته کارشناسی ناپیوسته علوم تربیتی دانشگاه فیروزآباد فارس و فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت جهانگردی، یکی از دختران فعال و انقلابی شهرستان قیروکاررین، همواره در راه دفاع از انقلاب و اسلام با حضور در مساجد و پایگاه‌ها و برگزاری برنامه‌ها و نشست های مختلف تلاش کرده است.
قاسمی از جوانان فعال فرهنگی و نخبه شهرستان قیر وکارزین معروف است و در راستای جهاد تبیین و اجرای فرامین معظم له در راستای کمک به تمدن‌سازی نوین اسلامی همراه با دوستان خود،تا پای جان کوشیده اند. و معتقد است: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید قدرت‌ها و ضعف‌هایمان را شناسایی کنیم زیرا در فرآیند تمدن پروری نقش زیادی دارند. اگر مفهوم سیاست و راهبرد را وارد عرصه تمدن نوین اسلامی کنیم همه شامل آینده پژوهی راهبردی می‌شود. از ویژگی های آینده پژوهی این است که ما را آماده می کند تا فرصت های آینده و تهدیدها را شناسایی کنیم.

وی در بیان مهم‌ترین مولفه‌ها در تمدن‌سازی نوین اسلامی بیان کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب در این بیانیه سه گام خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را برای ساخت تمدن اسلامی بیان می‌کنند که گام اول فوق العاده کلیدی است و دانشجویان باید در این زمینه، ۶ بُعد را مد نظر داشته باشند. بعد معنویت، بعد جسمی، بعد اقتصادی، بعد اجتماعی، بعدسیاسی، بعد مهارتی..
قاسمی در بخش دیگر این گفتگو با اشاره نقش مهم و اثرگذار زنان و دختران به خصوص دانشجویان در ترسیم آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی عنوان کرد: زنان به‌عنوان عاملی مهم و اثرگذار در تغییر ارزش‌ها و نگرش‌های جوامع، به‌ویژه تمدن اسلامی در برهه‌های مختلف تاریخ شناخته شده‌اند. امام‌خمینی (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار انقلاب با هدف احیای تمدن اسلامی از مشارکت زنان حمایت کرد و جایگاه فردی و اجتماعی آنها را تثبیت و تقویت نمود. در نتیجه، زنان برای بقا و توسعۀ آرمان‌های انقلاب که همانند جامعۀ نبوی بود، قیام نموده و این اقدام جمعی به زنان مسلمان در سراسر جهان سرایت یافت.
وی با اشاره به روز دانشجو و روز استکبار ستیزی یکی از رسالت‌های مهم دانشجویان امروز را جهاد تبیین عنوان کرد و در این خصوص اظهار داشت که روز دانشجو نماد استکبارستیزی است و جهاد تبیین حیله و مکر دشمن را خنثی می کند. جهاد تبیین به خوبی می‌تواند حیله غربی ها را از ریشه خفه و دستان مکار آنها را به خوبی نشان دهد.
این دانشجوی فعال قیر و کارزین، جایگاه اصلی دانشجویان امروز در شکل گیری وقایع و اتفاقات مهم کشور اثربخش دانست و با اشاره به اغتشاشات اخیر و راهکار مقابله با دشمنان گفت: ما معتقدیم در جنگ ترکیبی باید دارای گفتمان اجتماعی و انسجام درونی باشیم تا نشان دهیم نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مقتدر است و دشمن نمی‌تواند طمعی در مورد انقلاب اسلامی داشته باشد. انقلاب اسلامی در همه تلاش های خود باید هدف راهبردی تمدن نوین اسلامی را دنبال کند و همه تلاش های مرتبط با سیاست گذاری در حوزه علم و فناوری و فرهنگ را برای رسیدن به یک جامعه شکوفا و تمدنی که مردم در آن بهره بی نظیری از کیفیت زندگی را تجربه کنند، اختصاص دهد.
ما باید نسل تحول و نسل آماده‌سازی آن دوران باشیم. این هدفی بزرگ است. امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که کارگزار رسیدن به این هدف مهم و اساسی یعنی استقرار تمدن نوین اسلامی باشیم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، تمدن نوین اسلامی، ارزش ها و نگرش ها، دانشجویان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فارس
V
آرشیو