قیمت‌های باورنکردنی شیر و روغن الاغ

قیمت‌های شیر الاغ متفاوت است و فروشندگان بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای هر لیتر شیر الاغ طلب می‌کنند. در این رابطه یک فروشنده که ساکن شهر کرمانشاه است هر لیتر شیر الاغ را ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.
قیمت‌های باورنکردنی شیر و روغن الاغ
1401/11/23 - 20:23
تاریخ و ساعت خبر:
145170
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - قیمت رسمی شیر گاو در بازار برای یک کیسه شیر ۹۰۰ گرمی پاستوریزه ۱۵ هزار تومان و برای یک بطری ۹۰۰ میلی لیتری کم چرب ۱۸ هزار تومان است. قیمت روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز نیز ۶۳ هزار تومان و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی هم به ۶۲ هزار تومان می‌رسد. اما اگر سری به پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین بزنید خواهید دید که شیر و روغن الاغ با قیمت‌های باورنکردنی در حال فروش است.
تعداد آگهی‌های فروش شیر و روغن چندان زیاد نیست و در دو پلتفرم مشهور به شکل روزانه به حدود ۷۰ تا ۸۰ آگهی می‌رسد و بیشتر فروشندگان در استان‌های همدان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، تهران، کرمانشاه و زنجان ساکن هستند. البته به شکل محدود آگهی‌هایی از استان‌های کرمان، مرکزی، لرستان و ... وجود دارد.
متوسط قیمت‌ها بالاست و اکثر فروشندگان معتقدند که چون شیر و روغن الاغ خاصیت درمانی دارد و سخت تهیه می‌شود، قیمت پیشنهادی شان چندان بالا نیست. هر چند وزارت بهداشت معتقد است که تولید شیر الاغ به شکل سنتی، بهداشتی نیست و منجر به بیماری مصرف کننده می‌شود؛ بنابراین فروش آن به شکل سنتی ممنوع اعلام است.
البته این وزارتخانه می‌گوید که اگر یک شرکت صنعتی ریسک هزینه بالای استانداردسازی تولید شیر الاغ را بپذیرد، بعد از بررسی‌ها لازم مجوز می‌گیرد. اما تاکنون هیچ شرکتی درخواستی ارائه نکرده تا به مرحله مجوز برسد.
قیمت‌های عجیب شیر الاغ
قیمت‌های شیر الاغ متفاوت است و فروشندگان بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای هر لیتر شیر الاغ طلب می‌کنند. در این رابطه یک فروشنده که ساکن شهر کرمانشاه است هر لیتر شیر الاغ را ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.
علیرضا که مزرعه‌ای در اطراف کرمانشاه دارد، می‌گوید که میزان شیر تولیدی الاغ‌ها در روز بسیار اندک است و باید تعداد زیادی الاغ دوشیده شوند تا به یک لیتر برسد. برای همین قیمت پیشنهادی اش کاملا منصفانه است.
یک فروشنده دیگر که ساکن رباط کریم از توابع تهران است هر لیتر شیر الاغ را ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند. این فروشنده مدعی است که تولید کننده با کیفیت‌ترین شیر الاغ در ایران است.
با او وارد گفتگو می‌شویم و می‌پرسیم که آیا مجوز بهداشتی دارد. اکبر آقا می‌گوید که شیر در حضور خریدار دوشیده می‌شود و از نظر دامپزشکی تایید شده است. بعد هم می‌گوید که تمام خریداران اش راضی بوده اند و اگر خریدار واقعی هستیم می‌توانیم قدری از شیر الاغ را تست کنیم و بعد خرید کنیم.








هر کیلوگرم روغن الاغ؛ دو میلیون تومان ناقابل!
هر کیلو روغن الاغ نیز در پلتفرم‌های آنلاین بین یک تا دو میلیون تومان به فروش می‌رسد. یک فروشنده که ساکن استان زنجان است هر کیلوگرم روغن الاغ را ۲ میلیون تومان به فروش می‌رساند.
او می‌گوید که خریداران اش معمولا روغن الاغ برای درمان درد‌های مفصلی خریداری می‌کنند.
محمد بعد هم تاکید می‌کند که بیشتر خریداران روغن الاغ پس از مصرف بهبود یافته اند. این در حالی است که پزشکان چنین موضوعی را به شکل علمی تایید نمی‌کنند.
یک فروشنده دیگر هم که هر کیلوگرم روغن الاغ را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند، می‌گوید که کمتر کسی به شکل کیلویی روغن الاغ می‌خرد. برای همین روغن را در بسته‌های ۱۰۰ گرمی و هر عدد ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشد. اما به شکل کیلویی به صرفه‌تر است و هر کیلو یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.
او به ما پیشنهاد می‌کند که اگر واقعا قصد خرید داریم با تخفیف ۲۰۰ هزار تومانی، یک کیلوگرم را یک میلیون تومان از او بخریم.
فرادید
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان زنجان، خراسان رضوی، خرید و فروش، شیر، وزارتخانه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ های مجازی
V
آرشیو