بانوی کارگر موفق کرمانشاهی: « مسئولین در امور کاری حضور خدا را احساس کنند/جوانان، حق خود را در چارچوب منطق، ادب و قانون مطالبه کنند

طاهره معافی کارگر موفق کرمانشاهی در مورد انتظاراتش از مستولین گفت: « از مسولین توقع دارم در امورات کاری ، حضور خداوند را احساس کنند.به مقتدای مذهب خود علی بن ابی طالب اقتدا کنند و بدانند که پیشوایشان هرگز، ذره و کمتر از ذره ای را مصادره به مطلوب نکرد و رضایت حضرت حق را با هیچ لذت زودگذر دنیوی معاوضه نکرد. »
بانوی کارگر موفق کرمانشاهی: « مسئولین در امور کاری حضور خدا را احساس کنند/جوانان، حق خود را در چارچوب منطق، ادب و قانون مطالبه کنند
1402/02/09 - 12:18
تاریخ و ساعت خبر:
148053
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کارگر و روزکارگر در تقویم جمهوری اسلامی ایران ، قطعا با سایر تقویم های ملل جهان متفاوت است. نگاه جمهوری اسلامی به شأن کارگر و جایگاه اجتماعی و تأثیرگذاری اقتصادی که دارد ، نگاهی برگرفته از مبانی متعالی اسلامی است . این نگاه متفاوت را می توان در دیدگاه امام خمینی (ره) نسبت به قشر کارگر به خوبی دید. در واقع، باور امام بر تأثیر اجتماعی قشر «کارگر» تا بدان حد است که تقریباً بلا استثناء در تمامی سخنرانیها و پیام های دوران مبارزه یکی از اصلی ترین مخاطبان ایشان می باشند و به ویژه در روزهای اوج گیری مبارزه این امر بیشتر خود را نشان می دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار امروز صبح خود با کارگران با اشاره به ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری آن را ۱۴ هزار پرچم افتخار در دست کارگران خواندند و با اشاره به وفاداری کارگران به انقلاب و نظام، افزودند: مهمترین نشانه وفاداری جامعه کارگری به نظام، رفتار هوشمندانه آنها در این چند دهه یعنی ناکام گذاشتن تلاش‌های گروهک‌ها در اوایل انقلاب برای زمین‌گیر کردن نظام از طریق به تعطیلی کشاندن کارگاهها و همچنین ایستادگی هوشمندانه در مقابل تبلیغات انبوه بدخواهان خارجی برای قرار دادن جامعه کارگری در مقابل نظام است.
ایشان در بخش مهمی از صحبت های شان به « بالا بردن توانایی‌های کارگران را وظیفه خواندند و با اشاره به روایتی که «ظلم به کارگر را موجب نابودی همه اعمال خیر و حرام شدن بوی بهشت می‌داند»، گفتند: ظلم به کارگر فقط دستمزد ندادن نیست بلکه اقدام نکردن در زمینه بیمه، بهداشت، آموزش، ابتکار، مهارت‌افزایی، سلامت خانوادگی و امنیت شغلی نیز ظلم به کارگران است.» اشاره کردند.
از منظر امامین انقلاب اسلامی جامعه‌ی کارگری در مسائل سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرین است؛ و از روز های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، سعی دشمنان بر این بود که تأثیرگذاری سیاسی منفی بر نظام جمهوری اسلامی داشته باشد اما بنابرفرمایش مقام معظم رهبری » همیشه کارگر، جانب جمهوری اسلامی را گرفته، جانب نظام را گرفته و از نظام حمایت کرده است. جامعه‌ی کارگری ما درواقع در این سی و چند سال به دشمنان نظام اسلامی سیلی زده است!»
نکته مهم در شناخت جامعه کارگری و تأثیرگذاری بالای آن بر شئونات مختلف کشور ، تلاش و فعالیت زنان و مردان کارگر در چرخاندن چرخ های اقتصادی و پیشرفت جامعه است . زنان قشر کارگری هم قدم و همراه مردان در تولید ملی نقش آفرین هستند و حتی می توان گفت که با تحصیلات بالا چند گامی جلوتر از مردان نیز هستند ! .
توکلی به خدا، اراده و پشتیبانی خانواده ، سه رکن اساسی موفقیت
به مناسبت گرامی داشت هفته کارگر به دیدار طاهره معافی یکی از کارگران تصحیل کرده و پرسابقه استان کرمانشاه رفتیم طاهره معافی رفتیم . بانوی متعهد و متخصص که با تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، مسئولیت سنگین امور اداری مالی شرکت محل کار خود را بر عهده دارد.
وی در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز با بیان اینکه 37 بهار را پشت سر گذاشته است، در خصوص نحوه ورودش به بازار کار، گفت: بعداز فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی وارد بازار کار شدم و در حال حاضر ۱۵ سال است که شاغل هستم.
معافی در ادامه با اشاره به علاقه مندی اش به کارهای پژوهشی گفت : بدلیل ورود به کار، بالاجبار از حوزه ی پژوهش دور ماندم. اما بسیار به آموختن، تحقیق کردن و دانستن علاقمندم.فرصتی دست دهد حتما و با شعف قلبی در این حوزه فعالیت خواهم کرد.
این بانوی کارگر کرمانشاهی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا شغلش با رشته دانشگاهی اش هماهنگی دارد یا نه؟ گفت : بله تا حدودی اما مهم این است که من به شغلم علاقه دارم . شرکتی که در آن مشغول بکار هستم، شرکت پیمانکار طرف قرارداد پتروشیمی کرمانشاه ست که بنده امور اداری، مالی این شرکت را برعهده دارم.
وی در بخشی از صحبت هایش با تأکید بر اینکه خانواده در فرهنگ اسلامی - ایرانی از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است، اظهار داشت : برای انجام درست وظایف کاری و همچنین انجام دقیق و درست مسئولیت های خانه داری باید این نکته را سرلوحه کار قرار داد که : « برنامه ریزی در امورات زندگی و کاری باعث تسهیل در انجام و مدیریت کردن کارها میشه.»
وی تأکید کرد : خدا را شکر تا الان این مسیر رو با موفقیت پشت سر گذاشتم.
معافی مهم ترین دلیل موفقیتش را بعد از خدا ، همراهی و پشتیبانی خانواده دانست.
این بانوی شاغل کرمانشاهی درخصوص انتظارات خود و سایر کارگران از مسئولین گفت: «مسولین مرهون و مدیون مردم هستند، مردمی که در هر شرایطی چه خوب و چه بد، چه سخت و چه آسان ، همراه و پشتیبانشان بودند و ثابت کردند که پایداری و متعهد بودن اصالتشان است.
پایداری به اهداف و آرمان های انقلاب. آرمان هایی که خون بهایش جوانان رشیدی بود که در زمان پیش از انقلاب و سال های جنگ تحمیلی خالصانه و بی هیچ چشم داشتی جان شیرین خود را در تبق اخلاص نهادند و رفتند که ایران عزتش را از دست ندهد.»
مسئولین برای احقاق حقوق مردم کوشش کنند
وی ادامه داد: «به نوبه خود بعنوان جز کوچکی از ملت بزرگم ایران، از مسولین توقع دارم در امورات کاری ، حضور خداوند را احساس کنند.به مقتدای مذهب خود علی بن ابی طالب اقتدا کنند و بدانند که پیشوایشان هرگز، ذره و کمتر از ذره ای را مصادره به مطلوب نکرد و رضایت حضرت حق را با هیچ لذت زودگذر دنیوی معاوضه نکرد. مسولین خون‌هایی که بابت این انقلاب ریخته شده را با سهل انگاری و ندانم کاری پایمال نکنند و به قول معروف گزک به دست عده ای نان به نرخ روز و مزدور ندهند که آنها بخواهند برای مردم ایران دلسوزی کنند.بکوشند ، بکوشند برای احقاق حق مردم ایران.»
اجازه ندهند ملت ایران به داشتن مسولین بی کفایت مایوس شود
معافی تأکید کرد: « اموال این ملت ، سهم الارث عده ای از مسولین نیست که مردم ایران حق بهره بردن را از آن نداشته باشند چرا که مردم ایران مردمان با اصل و نصبند که حق داشتن زندگی و شرایط اجتماعی مطلوب و با رفاه را دارند . اگر میدانند که از اداره امورات مملکتی قاصرند، آن را به فرد عالم به علم آن تحویل دهند و اجازه ندهند ملت ایران به داشتن مسولین بی کفایت مایوس شود.»
جوانان، سختکوش باشند و برای اهداف و آرمانهای شان تلاش کنند
این بانوی کارگر کرمانشاهی ، جوانان ایرانی را جوانانی باهوش، خوش ذوق ، هنرمند و با آگاهی دانست و با بیان اینکه توصیه کردن به آنها کمی سخت است، گفت : « تنها توصیه ای که می توانم داشته باشم، (که البته خود جوانان بهتر می‌دانند) سختکوش باشند و برای اهداف و آرمانهای شان تلاش کنند.
وی زندگی پر از تلاطم و فراز و نشیب‌های نفس گیر توصیف کرد و ادامه داد: « جوانان مطالبه گر باشند و حق خود را در چارچوب منطق، ادب و قانون مطالبه کنند. بدانند که ادب و قانون برنده تر از هر شمشیر تیزی است. قبل از انجام هر تصمیمی به عواقب آن بیندیشند و ناسنجیده و ناپخته عمل نکنند که مبادا عمر شیرین و پرگهرشان به هدر رود. تلاش کنند با علم و هنر خود ایرانی بسازند در شأن خودشان و ما. درخشان و پرافتخار
انتهای پیام/*/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز کارگر، طاهره معافی، مطالبات کارگران از مسئولین، جایگاه کارگران در نظام جمهوری اسلامی، زنان کارگر، اقتصاد مقاومتی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کرمانشاه
V
آرشیو