بیان دغدغه های بانوان محجبه در دیدار با امام جمعه کرمانشاه

جمعی از بانوان کنشگر و دغدغه مند حجاب و عفاف در دیدار با امام جمعه کرمانشاه ، مطالبات و دغدغه های خود را در حوزه فرهنگی مطرح کردند .
بیان دغدغه های بانوان محجبه در دیدار با امام جمعه کرمانشاه
1402/04/26 - 11:36
تاریخ و ساعت خبر:
151158
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - همدان : در این جلسه تعدادی از خواهران صحبت هایی درباره مشکلات حجاب در استان انجام دادند و مشکلات و معضلات پیش رو را بیان کردند و از امام جمعه خواستار پیگیری شدند و امام جمعه نیز در چنین جواب دادند :
آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه اظهار داشت: یکصد و بیست هزار پیغمبر برای هدایت بشر مبعوث شده اند و انسان‌ها همیشه نیازمند تذکر هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار اخیر خود با دانشجویان دانشگاه رازی افزود: این جوانان بایستی از طریق گفتمان، محبت مورد پذیرش واقع شوند و آنها را با فلسفه دینداری آشنا کرد.
وی با بیان اینکه علت بدحجابی جوانان بدلیل ناآگاهی است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اینها ضعیف الحجاب هستند، اینها فرزندان ما هستند و بایستی آنها را آگاه کرد.
آیت الله علما با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات امروزی بدلیل حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی است، تصریح کرد: دشمنان امروز برای ترویج و تبلیغ بی حجابی هزینه می کنند.
وی با بیان اینکه نخستین مزیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه به خود خانواده و تقویت آن باز می‌گردد، گفت: باید به احکام دین خدا و رسول اکرم(ص) پایبند بود چرا که سود و نفع اصلی آن به خود انسان بر می‌گردد.

آیت الله علما با اشاره به اینکه قاعده کلی قرآن بشیراً و نذیرا است؛ گفت: حجاب یک قانون اسلامی و اجتماعی است و باید با تذکر دوستانه جوانان را ارشاد کرد.
آیت الله علما، به صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان اشاره و عنوان کرد: این دست نشانده انگلیسی به دنبال پیاده کردن کشف حجاب مانند ترکیه در ایران بود اما زنان ایرانی در مقابل آن ایستادند و از خانه های خود بیرون نیامدند که مبادا حجابشان را بردارند.
وی با اشاره به سخن تاریخی حضرت امام خمینی(ره) که مرد از دامن زن به معراج می رود، افزود: زنان مسلمان باید این اهمیت و تأثیر خود را در خانواده و جامعه بشناسند و درک کنند.
امام جمعه با اشاره به ضرورت حفظ حجاب توسط بانوان، خاطر نشان کرد: تمام زنان و دختران، خواهران ما هستند و همه افراد جامعه باید نسبت به مقوله حجاب بی تفاوت نباشد و نیز مراجع و بزرگان نیژ در این‌زمینه تذکرات لازم را بدهند که البته باید با زبان نیکو باشد و همه حدود آن رعایت شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرمانشاه، بانوان کنشگر فرهنگی ، حجاب و عفاف، امام جمعه کرمانشاه ، آیته الله مصطفی علما
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو