امام جمعه شهرستان شیروان عنوان کرد:

حضور زنان پای صندوق های رأی نشانه نگاه ویژه آنها به سرنوشت انقلاب است/ اسلام و اندیشه های انقلاب از دریچه کرامت به زن نگاه می کند

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی نشان از توجه ویژه زنان به سرنوشت انقلاب اسلامی و همچنین توجه ویژه‌ای انقلاب به زنان است.
حضور زنان پای صندوق های رأی نشانه نگاه ویژه آنها به سرنوشت انقلاب است/ اسلام و اندیشه های انقلاب از دریچه کرامت به زن نگاه می کند
1402/11/22 - 13:57
تاریخ و ساعت خبر:
189956
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام حسین تکمیلی در گفت وگو با خبرنگار ما در خراسان شمالی ضمن گرامی داشت و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف در ۴۵ سال موفقیت‌های چشمگیری داشته و مخصوصا در عرصه زن و خانواده افتخارات بسیار خوبی را کسب کرده است.
وی با اشاره به این موضوع که بدخواهان کشور نمی‌خواهند مردم ایران متوجه دستاوردهای انقلاب شوند و با سیاه نمایی و دروغ، سعی در شایعه پراکنی و ایجاد شبه و ابهام دارند عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی رهه صد ساله را یک شبه پیموده و در بسیاری از عرصه‌ها رتبه‌ ی برترین‌های دنیا را از آن خود کرده است و جز چند کشور اول دنیا در عرصه‌های صنعت، تکنولوژی، هوافضا، نانو تکنولوژی، صنعت نظامی و دریایی و امثال این‌ها می باشد.
حجت الاسلام تکمیلی با اشاره به چند نمونه از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی، بهداشت، عرصه های تصمیم گیری و دیگر عرصه ها گفت: بعد از انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰ در حوزه آموزشی و سواد، سهم زنان در حوزه عضویت هیئت علمی ۳۳ درصد و بیشتر رشد داشته که امروزه تعداد دانشجویان دختر در کشور ۵۶ درصد می باشد و نیمی از دانشجویان کشورمان دختران و زنان هستند.
وی افزود: در عرصه هیئت علمی هم به همین نسبت رشد قابل توجهی کسب نموده‌ایم به عنوان مثال؛ در عرصه ریشه کن کردن بی‌سوادی نسبت به قبل از انقلاب در عرصه زنان بیش از ۹۹ درصد رشد داشتیم.
حجت الاسلام تکمیلی تصریح کرد: در عرصه اشتغال و کارآفرینی ۴ هزار و ۲۰۰ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با بیش از یک میلیاردو ۲۰۰ ریال اعتبار شکل گرفته است.
وی گفت: بیش از هزار نفر از زنان در شرکت‌های دانش بنیان را در حال فعالیت می باشند.
تکمیلی افزود: در عرصه ورزشی ۱۶ هزار باشگاه ویژه زنان داریم و بیش از ۳ هزار مدال در رویدادهای جهانی توسط ورزشکاران زن در انقلاب اسلامی دریافت شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۷۰ نفر زن رئیس هیئت ورزشی مشغول به کار هستند و ۸۸ هزار نفر داور زن در مسابقات ملی و بین المللی فعالیت می‌کنند که در ۹۷ کرسی بین المللی در فدراسیون‌های ورزشی فعالیت دارند، این حجم از حضور گسترده زن در عرصه‌های ورزشی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب و توجه انقلاب اسلامی به حوزه زنان به شمار می آید.
امام جمعه شهرستان با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در عرصه حضور زنان در جامعه عنوان کرد: که زنان نه تنها می‌توانند بلکه باید در عرصه‌های متعدد مدیریتی و اجرایی کشور با حفظ جایگاه زنانه و عفت و حیا در جامعه حضور داشته باشند.
وی در عرصه حمایت از خانواده افزود: پوشش بیمه تامین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار وجود دارد که برای ۱۰۰ درصد شهرنشینان و ۹۹ درصد روستاییان در کشور پوشش همگانی سلامت را دارا می‌باشند و کسب رتبه دهم در جهان از نظر کمترین میزان مرگ و میر از جهت بیماری‌های خاص و ویژه زنان در کشور را شامل می شود.
حجت الاسلام تکمیلی با بیان حضور زن در عرصه مختلف جامعه و اهتمام ویژه انقلاب اسلامی به حضور زنان در جامعه تصریح کرد: در عرصه‌های ملی و حتی فراملی شاهد حضور زنان هستیم به عنوان مثال: در عرصه انتخابات، و حضور در پای صندوق‌های رأی نشان از توجه ویژه زنان به سرنوشت انقلاب اسلامی بوده و همچنین توجه ویژه‌ای که انقلاب به زنان داشته می باشد و سیاه نمایی و دروغ نمایی دشمن در حوزه زنان و ادعای آنکه در انقلاب اسلامی حقوق زن رعایت نمی‌شود و به زنان ظلم می‌شود نشان از دروغ بزرگی است و معتقدیم که در تمدن غرب بزرگترین و بیشترین ظلم به زنان انجام داده شده و نگاه ابزاری و بهره‌کشی از زنان در تمدن غرب وجود دارد ولی در اسلام نگاه همراه با کرامت و بزرگی برگرفته از نگاه اسلام به زن می‌باشد که با حفظ حیا و عفت برای زن راه بزرگی از آزادی برای زن از غل و زنجیر بر ساحت زن می‌تواند به وجود بیاورد و زنان آزادانه خواهند توانست در عرصه ی خانواده و جامعه و در عرصه‌های مختلف پیشرفتی، علم آموزی و حرفه آموزی و امثال آن فعالیت کنند و تاکید بر حیا و عفت برای آزادی زنان و در نتیجه حضور بی زیان و موثر زنان در جامعه می باشد.
خبرنگار: زهرا وظیفه شناس

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جمعه شیروان، انقلاب اسلامی ، زنان و انقلاب اسلامی ، جایگاه زن در انقلاب اسلامی ، حضور زنان در انتخابات، زنان و سرنوشت انقلاب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان شمالی
V
آرشیو