در مراسم رونمایی از تالار مفاخر پزشکی مطرح شد:

لزوم برخورد جدی با شارلاتانیزم طب/ رئیس جمهور منتخب در راستای بهبود شرایط پزشکی کشور کوشش کند

این رونمایی از تالار مفاخر پزشکی در ایجاد حس خودباوری و اعتماد بنفس در جوانان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
لزوم برخورد جدی با شارلاتانیزم طب/ رئیس جمهور منتخب در راستای بهبود شرایط پزشکی کشور کوشش کند
1403/05/01 - 15:00
تاریخ و ساعت خبر:
195939
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از تالار مفاخر پزشکی که در این سازمان برگزار شد، اطهار داشت: این رونمایی و گرامیداشت مفاخر پزشکی اگر به اندازه تمامی فعالیت‌های سازمان نظام پزشکی ارزشمند نباشد، کمتر از آنها نیست.
وی توجه به مفاخر و پیشکسوتان و افرادی که جامعه پزشکی مرهون و مدیون آنها است ضروری دانست و گفت : گرامیداشت آنها به اندازه تمام وظایف حوزه نظام پزشکی ارزشمند است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه افزود: در پیش چشم داشتن یاد، نام، آثار و منش اساطیر و مشاهیر و مفاخر پزشکی ایران و به تاسی از آنان گام نهادن بر قلل رفیع طب دنیا و پیشرو بودن و هدایت این علم نافع در دنیا امری ضروری است.
رئیس زاده با انتقاد از انتشار برخی محتواها علیه جامعه پزشکی در صدا و سیما، تصریح کرد: بی انصافی برخی رسانه‌ها در انتشار مطالب علیه جامعه پزشکی مورد انتقاد جدی ما است.
وی در ادامه این مطلب افزود: چند روز قبل در سریالی به نام "قاضی" ظلم و بی انصافی به جامعه پزشکی تمام و کمال به تصویر در آمد. جامعه پزشکی نسبت به انتشار این فیلم‌ها انتقاد جدی دارد.
رئیس زاده افزود: باید با مشارکت تمامی بخش‌ها جلوی مداخلات و مطالب شارلاتانیزم با نام سلامت و طب ایستاد.
رئیس زاده خاطرنشان کرد: جدی ما طب مبتنی بر شواهد است و در شارلاتانیسمی به اسم طب که امثال تبریزیان‌ها سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند کنار ما باشید تا با سوءاستفاده از لباس و عنوان روحانیت، جان و سلامت مردم به خطر نیافتد.
در ادامه این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل، اظهار داشت: علم پزشکی با گذر زمان پیشرفت میکند و هر تمدنی که عرض و طول بیشتری داشته علم پزشکی اش به همان میزان رشد و اعتبار داشته است.
وی در ادامه این مطلب افزود : اقدام سازمان نظام پزشکی در بزرگداشت یاد و نام پزشکان قدیم و معاصر از جنس تاریخ علم و پزشکی است.
حداد عادل افزود : از دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب میخواهیم در راستای بهبود شرایط پزشکی در ایران بکوشد؛ پزشکان و جامعه سلامت ما در جبهه و روزهای سخت امتحان پس داده اند و در دوران کرونا نیز شاهد تلاش آنها بودیم.
رئیس فرهنگستان زبان فارسی در ادامه تصریح کرد: در ایام کرونا حل مشکلات سلامت جامعه امکان پذیر نبود مگر بخاطر کادر بهداشت و درمان که احتمال ابتلا و فوت را به جان خریدند و رهبری فرمودند شهادت شان و حق این عزیزان است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سازمان نظام پزشکی،تالار مفاخر پزشکی، رئیس سازمان نظام پزشکی ،محمد رئیس زاده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو