مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی در نشست تبیینی رویکرد جدید این سازمان:

نیازمند همتی زنانه برای بازنمایی ظرفیت عظیم دین اسلام و نگاه شیعی به زن امروز هستیم

مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی با ییان اینکه امروز درکشور نیازمند رویکردی جدید برای فعال کردن زنان در عرصه¬های مختلف انقلاب هستیم، گفت: ما نیاز به گسترده شدن جبهه انقلاب داریم، با این هدف که بانوان تبدیل شوند به بانوانی طراح ، برنامه¬ریز شوند و با بهره مندی از زنان مدیران بتوانیم در عرصه‌های مختلف و نه فقط در عرصه زنان و خانواده تحولی ایجاد کنیم.
نیازمند همتی زنانه برای بازنمایی ظرفیت عظیم دین اسلام و نگاه شیعی به زن امروز هستیم
1401/10/13 - 16:39
تاریخ و ساعت خبر:
144061
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - جلسه تبیینی معاونت بانوان سازمان بسیج دانشجویی با هدف تبیین رویکرد جدید این سازمان با حضور فالح معاون بانوان سازمان بسیج دانشجویی،دکتر کفعمی رئیس این سازمان و حجت الاسلام والمسلمین عین الکمال مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و کیخا جانشین سازمان بسیج دانشجویی، برگزارشد.
مسئول معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی هدف این نشست را ارائه و تبیین رویکرد جدید سازمان به خواهران و اقدامات ایشان معرفی کرد و ادامه داد: امروز درکشور نیازمند رویکردی جدید برای فعال کردن زنان در عرصه های مختلف انقلاب هستیم. بخشی از این مهم، با تلاش مجاهدانه خواهران و همت برادران تاکنون به ثمر رسیده است.

لزوم توجه به شیوه نقش آفرینی خواهران در گام دوم انقلاب اسلامی
در ادامه این جلسه ، دکتر کفعمی ریئس سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد؛ ان شالله که این اتفاق هم سرعتش و هم دقتش به گونه‌ای باشد که بتوانیم بهترین شرایط را برای نقش‌آفرینی خواهران خودمان در شبکه‌های تشکلی و فراتر از آن عملیاتی و پیاده سازی کردن مطالبات حضرت آقا برای آن، الگوی سوم زن، فراهم کنیم.
وی در ادامه ضمن عرض خیرمقدم به حضار بیان کرد؛ یادآور می-شوم یکی از آن مسائلی که ما در سازمان بسیج دانشجویی باید پیرامون آن یک مقدار جدی تر از گذشته فکر کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم، شیوه نقش آفرینی خواهران در گام دوم انقلاب اسلامی و در این شجره طیبه الهی است. مجموعه ای که مبتنی بر مطالبات امامین انقلاب اسلامی که تاکنون مسیری را پشت سر گذاشته و افقی را تحت عنوان تمدن‌سازی پیش روی خودش قرار داده ایم.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: ما باید مبتنی بر آن نگاه تمدنی و پیرامون آن مطالباتی که امام جامعه از ما به عنوان پیشران بسیج انتظار دارد، شروع می کردیم به بازیابی خود و شناسایی نقاط قوت و ضعفی که در این تقریبا سه دهه از تاسیس انقلاب داشته ایم. نگاه به دختران در فضای دانشگاه در کنار نقش آفرینی برادر و جمع کردن این تفاوت در ذائقه ها، سلیقه ها و عملکردها که این خود یک مسئله پیچیده و چند وجهی است.
نیازمند تغییر در حوزه تربیتی و آموزشی هستیم
دکتر کفعمی با اشاره به اینکه معمولاً وقتی اسم رویکرد جدید می آید، راحت ترین کار را انتخاب می کنیم ، که آن بر هم زدن ساختار فعلی است، گفت: اما فهم من به عنوان خادم شما در بسیج دانشجویی به عنوان کسی که تقریباً حدود ۱۷ سال است در این فضای تشکیلاتی زیست می کنم این است که تقریباً ما پیرامون نقش‌آفرینی خواهران خود در فضای دانشگاه ها بیشتر از آن که نیازمند تغییرات ساختاری و فضاهای اینچنین باشیم نیازمند تغییر رویکرد در حوزه های تربیتی و آموزشی هستیم. اگر بخواهم بگویم چه اتفاقی باید رقم بخورد این است که ما نیازمند یک بازطراحی از مسئله نقش آفرینی بانوان در فضای تشکل هستیم. باید مبتنی بر ظرفیت ها و مبتنی بر همان الگوی سومی که حضرت آقا فرموده‌اند و آن انتظاری که از یک زن انقلابی مسلمان برای نقش آفرینی اجتماعی‌اش نیاز است، یک سری اقداماتی را رقم بزنیم.

توان ارائه مدل جدید از نقش آفرینی را در بدنه بسیج دانشجویی داریم
کفعمی با بیان اینکه، ما باید بتوانیم یک مدل جدید از نقش آفرینی را به بدنه خودمان ارائه کنیم، تاکید کرد: الزام آن مشارکت دادن همه ادوار تشکلی و در واقع بدنه فعلی، در این تصمیم بزرگ است. باور ما این است که بسیج مبتنی بر ابلاغ اداره نمی شود. ساختار بسیج ساختاری پویا و زنده است که در واقع متناسب با اقتضائات هر دانشگاه بوم خود را پیدا می کند و یک اتفاقی را رقم می‌زند. شکرخدا این تغییرات و تقویت نقش خواهران در اداره مجموعه ها را شروع کرده ایم و باور داریم، اگر قرار باشد تصمیمی بگیریم باید از همه ظرفیت های خود برای این منظور استفاده کنیم، ما مجموعه بسیج دانشجویی را یک بدنه یکپارچه می‌بینیم که مبتنی بر آن "یدِ واحده" باید اقتضائات مختلف را دیده و رعایت کنیم.
دفاع تمام قد بسیج دانشجویی در فتنه اخیر از اسلام و انقلاب در دانشگاه ها
وی با اشاره به نقش بسیج دانشجویی به عنوان، یکی از جدی ترین تشکلهای دانشجویی در پسا کرونا بیان کرد؛ همانطور که شاهد زمینه ی فعالیت های آنان در فتنه اخیر بودید، مجموعه‌ای که در صحن دانشگاه تمام قد از اسلام و انقلاب دفاع کرد مجموعه بسیج دانشجویی بود، با تمام نقاط ضعف و قوتی که در نقش‌آفرینی‌هایش داشت. ان شالله که حضور و همراهی همه شما خواهران ارجمند کمکی باشد به ساری و جاری شدن منویات امامین انقلاب، برای این تشکلی که به تعبیر حضرت امام (ره) جایی است که باید در دانشگاه‌ها از اسلام و انقلاب دفاع کند.
غفلت از نقش اجتماعی و تربیتی مادران شهدا به عنوان الگوهای عینی زنان
در انتهای نشست فلاح معاون بانوان بسیج دانشجویی ضمن تایید صحبت های دکتر کفعمی، افزود: لازم می دانم در اینجا اشاره ای داشته باشم به کلام حضرت آقا پیرامون تایید بر نگاه فعلی برادران مان در ستاد سازمان؛ ایشان می فرمایند: ((ما به مسئله زنان نگاه راهبردی نداشته‌ایم. متأسفانه رسوبات نگاه شرقی هنوز هم در بخش‌هایی از کشور ما وجود دارد. حضرت امام نقش پیشرانی زنان را احیا کردند و زنانی در سیر انقلاب ظهور و بروز پیدا کردند و تربیت شدند که توانستند این الگو را به منصه ظهور برسانند. ما توانستیم الگو‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم. اما چرا معرفی این الگو انجام نشد؟ زیرا در نهایت ما سراغ یک مادر شهید می‌رفتیم و ایستادگی او را برجسته‌ می‌کردیم، اما نقش اجتماعی این مادر و نوع تربیت او مغفول مانده است. وقتی شما زندگی مادر شهید زین‌الدین را مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که اگر فرزند او غیر از شهید زین‌الدین می‌شد جای تعجب بود یا مادر شهیدان فاطمی که فرزند ایشان را پیش چشم خودش مجروح و شهید کردند و می‌گوید من صدای شکستن استخوان‌های فرزندم را شنیدم، ولی این مادری که می‌توانست یک فرد افسرده باشد، بعد از انقلاب در جریان شهادت فرزند دومش آنقدر سخنرانی زیبایی دارند که حیرت‌انگیز است. آنجا این شعر را می‌خواند که «سر خم می‌سلامت شکند اگر سبویی». این قدرت یک زن مسلمان را در مدیریت شرایط فردی و اجتماعی خودش نشان می‌دهد. اما متأسفانه نتوانسته‌ایم این را نمایش دهیم. شاید به این خاطر که نگاه بسیاری از اصحاب رسانه همان نگاه زن شرقی است.
ما نقش عظیم زنان شیعی در جریان یمن و لبنان را ندیده‌ایم. زنان در مسائل خود باید اندیشه‌ورزی و اقدام کنند. ما نیازمند یک همت زنانه هستیم تا ظرفیت عظیم دین اسلام و نگاه شیعی به زن امروز را بازنمایی کنیم، هم برای بانوان خودمان و هم برای بانوان کل دنیا)).
وی با بیان اینکه بحمدالله همتی شکل گرفته است که با رویکردی جدید فضای خواهران را متحول کرده و ارتقا دهیم، گفت: یک سیر تکاملی باید طی شود، در اصلاح همه آن مسائلی که نه فقط ما بلکه در همه کشورها حتی بیشتر از کشور ما جاری است چه از لحاظ آن نگاه تحقیری در نگاه زن شرقی و چه از منظر آن نگاه ابزاری به زن که در نگاه غربی روبرو هستیم.
معاون بانوان بسیج دانشجویی تأکید کرد: ما برای اینکه به این الگوی سوم برسیم باید این تطوّر تاریخی را تا حدی طی می‌کردیم.
فلاح در ادامه ضمن تاکید بر حائز اهمیت بودن بحث زنان خانواده با توجه به همه آن اتفاقاتی که باید برای شکل گیری این حرکت در گام دوم انقلاب رقم بخورد، گفت: ما نیاز به گسترده شدن جبهه انقلاب داریم، با این هدف که بانوان تبدیل شوند به بانوانی طراح ، برنامه ریز و با مدیرانی از خواهران بتوانیم در عرصه‌های مختلف و نه فقط در عرصه زنان و خانواده تحولی ایجاد کنیم.
خبرنگار - میرزایی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نیازمند همتی زنانه برای بازنمایی ظرفیت عظیم دین اسلام و نگاه شیعی به زن امروز هستیم نسخه چاپی 1401/10/13 - 16:33 تاریخ و ساعت خبر: 144060 کد خبر: مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی در نشست تبیینی رویکرد جدید این سازمان: نیازمند همتی زنانه برای
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو