مشاور خانواده و استاد دانشگاه:

لازمه داشتن جامعه جوان و سالم ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار است/ سازگاری فرهنگی و اجتماعی زوجین موثر در تحکیم بنیان خانواده است

یک مشاوره خانواده و استاد دانشگاه ، بر ازدواج های بهنگام، با دوام، آگاهانه و ماندگار تاکید کرد و گفت: با ازدواج، آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه کمتر می شود و فرزندآوری، ازدیاد نسل و داشتن جامعه جوان و پویا سریعتر محقق می شود.
لازمه داشتن جامعه جوان و سالم ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار است/ سازگاری فرهنگی و اجتماعی زوجین موثر در تحکیم بنیان خانواده است
1401/04/12 - 09:40
تاریخ و ساعت خبر:
139790
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خراسان جنوبی : زهرا لاری گل مشاوره خانواده و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما داشت: خانواده رکن مهم زندگی است و زمانیکه افراد به عنوان اعضای خانواده در کنار هم زندگی می کنند ارتباط های خانوادگی هدفمند، بی مانند و قانونمند تر از سایر ارتباط هاست.
وی بیان کرد: ارتباط زوجین با یکدیگر، والدین و فرزندان، فرزندان با همدیگر زمینه ساز ارتباط های مهمتری در مراحل بعدی زندگی است که می تواند به موفقیت افراد خانواده منجر شود.
لاری گل افزود: انتخاب آگاهانه همسر، ارتباط واقع بینانه زوجین، رسیدن به آمادگی های ازدواج از نظر بلوغ فکری، عاطفی، اجتماعی همه اینها زمینه ایجاد یک پیوند آگاهانه را رقم می زند و زمانیکه پیوند آگاهانه شکل گرفت به تبع آن فرزندان مسئولیت پذیری در این گونه خانواده ها تربیت می شوند.
این مشاور خانواده گفت: اگر پایه های خانواده درست و محکم شکل بگیرد می تواند ماحصل آن اثر بخش و ماندگار باشد.
وی؛ صبر، قدردانی، گذشت، ابراز محبت و عواطف را لازمه دوام زندگی مشترک دانست و گفت: زندگی مشترک یک حق و یک وظیفه را ایجاد می کند اگر زوجین با حقوق یکدیگر آشنا باشند و در قبال وظایف هم آگاهانه و درست عمل کنند بسیاری از تفاوت ها و اختلاف سلیقه ها حل می شود و آگاهانه آن را پذیرفته و ایراد و عیب نمی دانند.
این استاد دانشگاه خودآگاهی را بسیار مهم دانست و افزود: زمانیکه فرد خود را به درستی بشناسد می تواند به تبع آن دیگران را خصوصا همسر و فرزندانش را بشناسد و در اثر این شناخت ارتباط بهتری برقرار کند که این گونه ارتباط ها زمینه ایجاد موفقیت هستند.
لاری گل عنوان کرد: با زندگی هدفمند فرد رشد می کند و زوجین در کنار هم یکدیگر را تکمیل می کنند و به کمال و شکوفایی می رسند.
وی هم کف بودن و سازگاری فرهنگی و اجتماعی زوجین را مهم ترین عامل دوام زندگی آنها دانست و گفت: وقتی تفاهم و توافق باشد تعارض و تفاوت ها کمتر می شود؛ تفاهم یعنی برداشت مشترک داشتن نسبت به یک موضوع که دو فرد هم فرهنگ هم حسی بیشتری دارند و مسائل و مشکلات را راحت تر حل می کنند.
وی عنوان کرد: عشق و علاقه یک مسئله مهم در ازدواج است، معمولا افراد همسو از نظر فرهنگی و اقتصادی ارزش های آنها در زندگی تقریبا یکسان است و در مسیر زندگی برای رسیدن به هدف مشترک همدیگر را حمایت می کنند.
این مشاور خانواده گفت: زمانیکه ناهمسانی فرهنگی و اجتماعی زیاد است نظام ارزشی متفاوت تر است و بعد از چند سال زندگی مشترک فاصله بین زوجین بیشتر شده و طلاق عاطفی شکل می گیرد، اما همسانی فرهنگی زوجین سازگاری ها را سریعتر فراهم کرده و در تحکیم بنیان خانواده نقش موثری دارد.
لاری گل ادامه داد: ازدواج یک دستگاه رشد و ترقی برای فرد است که داشته هایش را روز به روز تقویت می کند.
این مشاور خانواده بر ازدواج های به هنگام، با دوام، آگاهانه و ماندگار تاکید کرد و گفت: با ازدواج آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه کمتر می شود و فرزندآوری و ازدیاد نسل و داشتن جامعه جوان و پویا سریعتر محقق می شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لازمه داشتن جامعه جوان و سالم ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار است/ سازگاری فرهنگی و اجتماعی زوجین موثر در تحکیم بنیان خانواده است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو