والدین اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرند/ کاهش آسیب های فضای مجازی با سیم کارت کودک

کارشناس امور تربیتی با اشاره به آسیب های فضای مجازی انزوای تدریجی، افسردگی، افزایش خشونت، فردگرایی را از پیامدهای استفاده زیاد کودکان از تلفن همراه دانست و افزود: با تدابیری از قبیل کنترل زمان، استفاده از سیم کارت کودک، جایگزین کردن تفریح های سالم واقعی به جای مجازی، آسیب های این فضا را به حداقل رساند.
والدین اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرند/ کاهش آسیب های فضای مجازی با سیم کارت کودک
1401/07/16 - 08:56
تاریخ و ساعت خبر:
142012
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمیه سلطانی کارشناس امور تربیتی به مناسبت روز جهانی کودک در گفتگو با خبرنگار "طنین یاس" البرز، گفت: امروز اعتیاد اینترنتی یکی از دغدغه های والدین در عصر کنونی است و درد مشترکی است که اکثر خانواده ها به آن مبتلا شده اند.
وی ادامه داد: انزوای تدریجی، افسردگی، افزایش خشونت، فردگرایی از پیامدهای استفاده زیاد کودکان از تلفن همراه است.
سلطانی افزود: یک زمانی استفاده از تلفن همراه برای کودکان ممنوع بود اما کرونا این مهم را به یک فرهنگ تبدیل کرد.
این کارشناس تصریح کرد: نمی توان فرزندان را از عصر فناوری دور کرد اما می توان با تدابیری از قبیل کنترل زمان، استفاده از سیم کارت کودک، جایگزین کردن تفریح های سالم واقعی به جای مجازی، آسیب های این فضا را به حداقل رساند.
وی گفت: سیم کارت کودک با تاخیر بسیار زیادی در کشور ما رونمایی شد اما هنوز استفاده از آن همگانی نشده و مزایای آن به گوش والدین نرسیده است.
سلطانی افزود: اگر از والدین در مورد سیم کارت کودک بپرسید، هیچ اطلاعاتی در مورد این دستاورد ندارند.
این کارشناس تاکید کرد: سیم کارت کودک به همت وزیر ارتباطات دولت سیزدهم به بهره برداری رسید و این سیم کارت اینترنت سالم را در اختیار کودکان قرار می دهد.
وی افزود: کودکان بسیاری از تجربه ها را با آزمون و خطا در فضای واقعی تجریه می کنند، حال اگر دوران کودکی خود را در فضای آنلاین بگذرانند، بسیاری از حقیقت ها را تجربه نمی کنند و در آینده برای ورود به جامعه دچار مشکل می شوند.
سلطانی ادامه داد: امروز روحیه کار گروهی و همچنین مسئولیت پذیری در نسل جوان بسیار کاهش یافته است و این مهم به دوران کودکی بر می گردد.
این کارشناس تصریح کرد: کودکان در فضای آنلاین بسیار راحت طلب بزرگ می شوند و همه چیز را آماده و بدون هیچ زحمتی می خواهند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم والدین به خطرات فضای آنلاین برای کودکان پی برده باشند و تا می توانند شرایط بازی و سرگرمی را در فضای حقیقی برای آنها فراهم کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
والدین اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرند/ کاهش آسیب های فضای مجازی با سیم کارت کودک
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو