توصیه محققان؛

چقدر تحرک در بین نشستن های مداوم لازم است

میلیون‌ها بزرگسال زمان زیادی را پشت میز یا جلوی صفحه نمایشگر می‌گذرانند و کارشناسان مدت‌هاست که به آنها توصیه می‌کنند کمتر بنشینند و بیشتر حرکت کنند.
چقدر تحرک در بین نشستن های مداوم لازم است
1401/10/27 - 14:43
تاریخ و ساعت خبر:
144530
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از مدیسن نت، محققان توصیه می‌کنند اگر کاهش فشار خون، کاهش قند خون و بهبود خلق و خوی هدف باشد، حداقل حرکتی که می‌تواند مؤثر باشد چقدر است؟
ظاهراً هر ۳۰ دقیقه نشستن فقط پنج دقیقه راه رفتن مناسب است.
این یافته یک مطالعه کوچک و جدید است که فواید پنج «میان‌وعده» ورزشی را مقایسه کرده است یعنی دوره‌های کوچک ورزش که در طول روز پخش می‌شوند.
«کیت دیاز»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کلمبیا نیویورک، گفت: «ما در تحقیقات گذشته خود دریافتیم که به طور متوسط، بزرگسالان بیش از سه چهارم از روز یا حدود ۱۱ تا ۱۲ ساعت در روز را بدون تحرک می‌گذرانند.»
دیاز گفت: «تحقیقات قبلی نشان داده است افرادی که ساعت‌ها می‌نشینند نسبت به افرادی که در طول روز حرکت می‌کنند، بیشتر به بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی، زوال عقل و چندین نوع سرطان مبتلا می‌شوند. آنها همچنین با خطر مرگ زودهنگام بیشتری روبرو هستند.»
توصیه پایانی: «اگر شغل یا سبک زندگی دارید که در آن مجبورید برای مدت طولانی بنشینید، پیشنهاد می‌کنیم هر نیم ساعت یک بار پنج دقیقه راه بروید. این تغییر رفتار می‌تواند خطرات سلامتی ناشی از نشستن را کاهش دهد.»
تیم تحقیق تشخیص داد که پنج دقیقه راه رفتن به ازای هر ۳۰ دقیقه نشستن محافظ ترین گزینه است.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پیاده روی، کم تحرکی و چاقی، دیابت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو