بهشت زیر پای مادر، ثمره مقام و جایگاه بالای اوست

استاد دانشگاه : الگوهای اول زنان مسلمان، مقام زن بودن خود را شناختند

یک استاد دانشگاه، ارزش یک زن را در این دانست که بداند جایگاه بالایی دارد و گفت : بر همین اساس است که بهشت زیر پای اوست، لذا شخصی که می خواهد بهشتی شود به واسطه مادر است که به این مقام می رسد.
استاد دانشگاه : الگوهای اول زنان مسلمان، مقام زن بودن خود را شناختند
1401/11/03 - 09:59
تاریخ و ساعت خبر:
144653
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حسین کریمی قلعه بالایی، دکتر فقه و اصول و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس قم با بیان اینکه حضرت زهرا (س) دارای دو ویژگی بارز بودند که ایشان را تبدیل به الگو و اسوه جهان کرد، افزود: یکی از ویژگی ها درک مقام خود و ارزش خود به عنوان یک زن بود.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی ها پرودگار متعالی "رب" است به معنا تربیت کننده که مادران نیز از این ویژگی برخوردار هستند، ادامه داد: بانوان در زندگی خود دارای سه دوره هستند که اولین دوره،دوره دختر بودن است،آن ها در این دوره مرهم دل پدر و اسرار مادر هستند؛ دومین دوره زمانی است که همسر می شوند، همان طور که در قرآن خداوند متعال می فرماید آن ها مایه آرامش همسر هستند و خانه جایگاه ای است که آرامش همسر و فرزند را ایجاد می کند و زنان به عنوان یک همسر این آرامش در خانه ایجاد می کند .
این استاد دانشگاه مادری را دوره سوم زندگی یک زن برشمرد و عنوان کرد: بانوان در این دوره مسئولیت بزرگ و مهم تربیت را به عهده دارند.اینجا جا دارد که داستانی تعریف کنم ،می گویند شخصی در حالی که مسیری را طی می کرد مرواریدی در جیب خود قرار داد . آن شخص در راه نگاه اش به یک دانه زردی می افتد و تصمیم می گیرد آن را بردارد که مروارید از جیب اش در چاه می افتد و این به عنوان یک حسرت اش برایش تبدیل می شود.
کریمی قلعه بالایی تصریح کرد : مادر هم مانند آن مروارید است که نمی زارد این مروارید به آسانی از بین برود.لذا جایگاه و مقام والایی دارد اگر زهرا مرضیه (س) به این جایگاه می رسد به جهت است که مقام خود را حفظ کرده است. البته این ویژگی حضرت زهرا (س) را در زندگی حضرت زینب کبری (س) نیز قابل مشاهده است .
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) وقتی که در اسارت به سر می بردند ،کسی نتوانست او را آن طوری که دشمنان دوست داشتند به زمین بزند ادامه داد: دلیل این مهم شناخت درست و واقعی حضرت زینب (س) از مقام خود و حفظ آن مقام است.
این استاد دانشگاه با اشاره به زندگی حضرت ام البنین (س) بیان کرد : حضرت ام البنین نیز فرزندان خود را از دست می دهد ولی طوری وارد ولایت می شود که گویا عزای فرزندان خود را فراموش کرده است.
کریمی قلعه بالایی ارزش یک زن را در این دانست که بداند جایگاه بالایی دارد و گفت : بر همین اساس است که بهشت زیر پای اوست، لذا شخصی که می خواهد بهشتی شود به واسطه مادر است که به این مقام می رسد.
وی درپایان خاطرنشان کرد :مهربانی و محبت، عدالت از دیگر مقام های زنان است.
انتهای خبر /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استاد دانشگاه، ارزش وجودی زن، الگوی اول زن مسلمان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو