مالکیت عمومی را به رسمیت بشناسیم!

یکی از معضلات زندگی امروز خصوصا در کشورمان عدم به رسمیت شناختن اموال و مالکیت عمومی است. برخی از افراد سعی دارند هر جا که می روند قلمرویی برای خود تعیین کنند. در حالی که یکی از مهمترین ویژگی های یک شهروند مطلوب و جامعه فرهیخته و ایده آل احترام به مالکیت عمومی و به رسمیت شناختن حق استفاده عمومی و همگان از مواهب طبیعی و امکانات رفاهی جمعی است.
مالکیت عمومی را به رسمیت بشناسیم!
1401/12/20 - 08:46
تاریخ و ساعت خبر:
145836
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: یکی از معضلات زندگی امروز خصوصا در کشورمان عدم به رسمیت شناختن اموال و مالکیت عمومی است. برخی از افراد سعی دارند هر جا که می روند قلمرویی برای خود تعیین کنند. در حالی که یکی از مهمترین ویژگی های یک شهروند مطلوب و جامعه فرهیخته و ایده آل احترام به مالکیت عمومی و به رسمیت شناختن حق استفاده عمومی و همگان از مواهب طبیعی و امکانات رفاهی جمعی است.
متاسفانه در این حوزه برخی به این اموال با برچسب دولتی و ... آسیب می زنند و یا آن را به سرقت می برند. جالب اینجاست برخی از این افراد سارق حرفه ای نیستند اما حس شخصی سازی اموال عمومی در آنها بسیار شدید است.
متاسفانه در کشورمان پدیده هایی مانند ساحل خواری، کوه خواری و به طور کل طبیعت بکر خواری از همین حس خصوصی سازی اموال عمومی حادث می شود که متاسفانه با همه برخوردها و ممانعت هایی که صورت گرفته بازهم این پدیده شوم شدت دارد تا جایی که بیم آن می رود در این دیار پهناور با دیوارکشی های مختلف دیگر کمتر حریم عمومی وجود داشته باشد و مردم عادی از این مزایا بی بهره شوند.
خوشمزه اینکه باید به طبیعت خواری های مختلف پدیده آبخواری را نیز افزود؛ چه اینکه با ویلاسازی های مختلف و استفاده از پمپ های مکش آب برای آبیاری برخی ویلاهای اعیان دیده می شود رودخانه ای که در برخی مناطق خروش دارد بعد از این آبخواری های بی رویه با ویلاهایی که حالا مثل قارچ سمی در همه جا در حال سبز شدن هستند تا حد خشک شدن پیش می روند‌.
مساله مالکیت عمومی در کشورمان یکی از مهمترین مباحث روز است که برای آن قوانین و نظارت سفت و سختی باید تدارک دیده و نظارت و اجرا شود؛ وگرنه بعد از مدتی متاسفانه شاهد بعلیده شدن بسیاری از محیط های عمومی و دیوارچینی و مرزهای داخلی با قید مالکیت شخصی خواهیم بود، پدیده ای که این روزها نیز بسیار متداول و متاسفانه مایه آزار و عدم بهره عمومی از این مواهب خدادادی شده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حقوق شهروندی، حق مالکیت عمومی، شهروند مطلوب ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو