کامل نواب خبر داد

توافق وزارت ورزش و جوانان و قوه قضائیه

مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان از توافق وزارت ورزش و جوانان و قوه قضائیه در آستانه سال جدید خبر داد.
توافق وزارت ورزش و جوانان و قوه قضائیه
1401/12/29 - 20:51
تاریخ و ساعت خبر:
146122
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرتضی کامل نواب، مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان از توافقنامه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و سازمان ثبت شرکت‌های قوه قضائیه به منظور رفع موانع و تسهیل مراحل اخذ شناسه ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان و دیگر مراودات اداری این سمن‌ها با سازمان ثبت شرکت‌ها خبر داد.
وی در خصوص توافقنامه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و سازمان ثبت شرکت‌های قوه قضائیه گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، کلیه سازمان‌های مردم نهاد جوانان که از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت می‌گیرند، از این تاریخ به بعد به شکل مستقیم می‌توانند برای دریافت کد شناسه ملی به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: ظرف سال‌های گذشته تا امروز با توجه به شرایطی که وجود داشت تقریباً نیمی از سمن‌های جوانان کشور بعد از دریافت مجوز فعالیت از وزارت ورزش و جوانان باید برای اخذ شناسه ملی به دیگر دستگاه‌ها مراجعه می‌کردند و وارد یک فرآیند پیچیده و اضافه می‌شدند که بعضاً تا یک سال به طول می‌انجامید.
کامل نواب با بیان این که بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه مرجع صدور مجوز فعالیت تشکل مردم نهاد برای جوانان محسوب می‌شود، توضیح داد: با هماهنگی معاونت امور جوانان و قوه قضائیه و پیرو جلسات کارشناسی در سطح مدیران که با حضور دکتر یامین پور معاون امور جوانان و دکتر دربانی رئیس سازمان ثبت شرکت‌های قوه قضائیه انجام شد؛ از این پس سازمان‌های مردم نهاد جوانان با معرفی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های کشور می‌توانند مستقیماً به ادارات ثبت شرکت‌های کشور برای دریافت شناسه ملی اقدام کنند و دیگر نیازی به مراجه به دستگاه‌های دیگر نیست.
وی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه سازمان ثبت شرکت‌ها که به ادارات استانی خود ابلاغ کرده است، ادارات ثبت شرکت‌های استان‌ها موظف به انجام مراحل اداری صدور شناسه ملی سمن‌های جوانان هستند، هم چنین با توجه به توافق صورت گرفته بین دو دستگاه، کارگروه کارشناسی این توافقنامه هم تشکل شده تا انواع مراودات اداری بین سازمان‌های مردم نهاد جوانان و سازمان ثبت شرکت‌ها را تسهیل کنند.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان گفت: بعد از گذشت چندین سال که سازمان‌های مردم نهاد جوانان با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه روبرو بودند، با پیگیری‌های صورت گرفته و پس از طی مراحل اداری مفصل و مسیری طولانی این مانع برطرف و دریافت کد شناسه ملی سمن‌های جوانان تسهیل شد.
وی ادامه داد: همه سازمان‌های مردم نهاد جوانان با دریافت نامه تاییدیه از اداره کل ورزش و جوانان استان خود می‌توانند برای اخذ شناسه ملی به سازمان ثبت شرکت‌های آن استان مراجعه و شناسه خود را دریافت کنند.
کامل نواب با بیان این که وزارت ورزش و جوانان اخذ شناسه ملی را برای سازمان‌های مردم نهاد اجبار نکرده است، توضیح داد: اخذ شناسه ملی برای فعالیت سمن‌های جوانان اجبار نیست اما هرگونه دریافت کمک مالی از هر بخشی از دولت منوط به داشتن کد شناسه ملی و شماره حساب به نام سازمان مردم نهاد است و چون تشکیل شخصیت حقوقی، ناظر به دریافت کد شناسه ملی است، سمن‌ها برای هرگونه اقدامی که لازم باشد به نام مؤسسه خود انجام دهند، ملزم به داشتن شناسه ملی هستند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وزارت ورزش و جوانان، قوه قضاییه، جوانان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو