خزعلی مطرح کرد؛

زنان ایرانی در آموزش، پژوهش، سلامت و کار آفرینی پیشرو هستند

معاون زنان رئیس جمهور با بیان اینکه زنان ایرانی در آموزش، پژوهش، سلامت، کار آفرینی پیشرو هستند، گفت: در برنامه هفتم توسعه اقدامات خوبی برای ارتقای بیشتر زنان در نظر گرفته شده است.
زنان ایرانی در آموزش، پژوهش، سلامت و کار آفرینی پیشرو هستند
1402/03/09 - 14:56
تاریخ و ساعت خبر:
148878
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - انسیه خزعلی، معاون زنان رئیس جمهور در اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی اظهارداشت: همه دستگاه‌ها با هم افزایی باید حرکتی برای معرفی الگو و مطالبه گری داشته باشند چرا که جهان پر است از مواردی که هویت زن را به چالش می‌کشد و تلاش می‌کند زن را در قالب یک مرد معرفی کند.
وی افزود: اجحاف و سو استفاده از زن در جهان صورت می‌گیرد و نباید به حدی در پیشرفت زنان قانع بود و تلاش کنیم برای خلأ های قانونی و رویه برای زنان، که زنان باید پیش قدم برای رفع خلأ ها باشند.
خزعلی به اهمیت جایگاه زنان نخبه گفت: زنان در آموزش، پژوهش، سلامت، کار آفرینی پیشرو هستند و امید به زندگی در زنان ایرانی بیشتر است و نشان از وضعیت خوب در توسعه انسانی دارد ولی نباید به این حد قانع بود.
معاون زنان رئیس جمهور ادامه داد: باید برای نظام واره شغلی زنان تصمیمات جامعی گرفت، تدبیر تلفیقی داشت و نقش خانواده را بیشتر مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان اینکه زن و مرد ولی یکدیگر و پشتیبان هم جهت بردن جامعه به سمت پیشرفت سوق می‌دهند، گفت: در دوره‌های حکمرانی باید وسعت دید را گسترش داد و دوره‌های ویژه نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم داشت و حتی نه تنها برای ایران بلکه دوره‌هایی برای کشورهای دیگر مانند کشور عراق داشت.
خزعلی گفت: زنان ما در ورزش به ویژه سال قبل مدال‌های زیادی کسب و تقریباً آماری مشابه مردان دارد و محیط بدون حاشیه و سالمی برای ورزش بانوان وجود دارد.
وی گفت: در برنامه هفتم اقدامات خوبی برای ارتقای زنان و خانواده، فرزندآوری، فرزند پروری، اشتغال و بهره وری افزون از سواد آنها در نظر گرفته شده‌است.
گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در سالن شیخ فضل‌الله نوری مجلس شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و تجربه اندوزی تخصصی در حوزه حکمرانی با تمرکز بر نقش زنان با حضور برخی از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور، بابک نگاه داری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، علی اکبر متکان، دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.
مهر
انتای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، انسیه خزعلی، حکمرانی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو