نماینده مجلس مطرح کرد

حضور زنان در دوره‌های حکمرانی دانشگاه عالی دفاع ملی

نماینده مجلس با اشاره به اینکه نقش زنان در انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده است، گفت: حضور زنان در دوره‌های حکمرانی دانشگاه عالی دفاع ملی برای نخستین بار محقق شد.
حضور زنان در دوره‌های حکمرانی دانشگاه عالی دفاع ملی
1402/03/10 - 16:57
تاریخ و ساعت خبر:
148924
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمیه رفیعی نماینده مجلس در اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی اظهارداشت: متأسفانه گاهی که موضوع زنان مطرح می‌شود افکار عمومی به سمت آسیب‌های اجتماعی متمایل می‌شوند در حالی که زنان در عرصه‌های مختلف با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده‌اند.
وی افزود: نقش انقلاب اسلامی در حوزه زنان بسیار حائز اهمیت است و انقلاب اسلامی در واقع شکل ویژه ای از زنان را به نمایش گذاشتولی اینکه چقدر این موضوع به نسل‌های جدید و دنیا معرفی شده است جای سوال دارد؟
این نماینده مجلس گفت: متأسفانه در موضوع الگو سازی برای زنان فقیرانه عمل کردیم و باید در این زمینه اقدامات زیادی صورت گیرد.
رفیعی بیان داشت: حضور زنان در دوره‌های حکمرانی دانشگاه عالی دفاع ملی برای نخستین بار محقق شده در حالی که سال‌های قبل فقط حضور در این دوره مردانه بود.
ایده گفتمان انسان دوساحتی را تبدیل به ایده سیاستی نکردیم
همچنین در این مراسم فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان اظهارداشت: آنچه در جمهوری‌اسلامی و از ابتدای انقلاب در حوزه زنان و خانواده دنبال شده، توجه ویژه را به مساله زنان نشان می‌دهد، راهبری این موضوع در بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب قابل ردیابی است که این فرمایشات گفتمان ساز و گره گشا است.
وی گفت: همه اینها نشان می‌دهد انقلاب اسلامی اهتمام ویژه به مساله زن دارد. ما گزاره‌ها و اصول جدی در موضوع زنان در انقلاب اسلامی داریم. آنچه در انقلاب اسلامی دنبال شد پرورش انسان و زن دو ساحتی برای عرصه عمومی و خصوصی است. زن انقلاب اسلامی متمایز از این است که فرا جنسیتی به او نگاه کنیم و مساله جنسیت را از عرصه اجتماعی خالی کنیم چراکه حتماً زنی که وارد عرصه اجتماعی می‌شود ساحت خانواده برایش مهم است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به برنامه‌های توسعه‌ای اول تا ششم توجه کنیم می‌بینیم که ایده گفتمان انسان دوساحتی را تبدیل به ایده سیاستی نکردیم تا دولت‌ها نسبت به آن برنامه سیاستی داشته باشند. اولین اتفاق خود حکمرانی است. حکمرانی یعنی قاعده بازی را باید عوض کرد. باید تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور توسعه پیدا کنند. در موضوع زنان، حقیقتاً نیازمند این حکمرانی هستیم.
قاسم پور گفت: در حوزه زنان یک سپهر عمومی که بتواند مطالبه‌گر برنامه ریزی یک زن دوساحتی باشد را به یک معنا خلق نکردیم و در این عرصه حکمرانی نداریم. این در حالی است که بارها رهبری معظم مساله زن را مساله درجه یک کشور مطرح کرده‌اند. در این حوزه با کندی و خلاءهای تقنینی و اجرایی مواجه‌ایم‌.
گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در سالن شیخ فضل‌الله نوری مجلس شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و تجربه اندوزی تخصصی در حوزه حکمرانی با تمرکز بر نقش زنان با حضور برخی از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور، بابک نگاه داری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، علی اکبر متکان، دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، مجلس شورای اسلامی، حکمرانی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو