به این دلیل مهم هر روز شیر بخورید

شیر و محصولات لبنی، بهترین تأمین کننده ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن هستند که اگر حذف شوند؛ با عوارض ناگواری همراه خواهند بود.
به این دلیل مهم هر روز شیر بخورید
1402/03/11 - 13:00
تاریخ و ساعت خبر:
148991
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شیر و محصولات لبنی، بهترین تأمین کننده ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن هستند که اگر حذف شوند؛ با عوارض ناگواری همراه خواهند بود.
بدن ما نیاز به مواد غذایی مفید دارد تا بتواند در مقابل میکروب‌ها، عفونت‌ها و… مقاوم باشد. در این بین، خوردن شیر و لبنیات، مهمترین مواد غذایی هستند که باید مصرف شود.
شیر به دلیل پروتئین موجود در آن در بهبود رشد عضلات بسیار عالی است. بسیاری از ورزشکاران به دنبال تمرین، شیر می‌نوشند، زیرا این ماده مغذی، باعث بهبودی بدن می‌شود.
شیر به جلوگیری از درد عضلات کمک می‌کند و مایعات را که در طی فعالیت بدنی از بین رفته‌اند، دوباره تقویت می‌کند.
مطالعات ثابت کرده است زنانی که روزانه شیر می‌نوشند، نسبت به زنانی که شیر نمی‌نوشند، احتمال کاهش وزن بیشتری دارند. اگر به دنبال یک میان وعده سالم هستید، یک لیوان شیر بنوشید. همچنین توصیه می‌شود هنگام شام یا هنگام خوردن میوه، یک لیوان شیر میل کنید.
به لطف ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی که در شیر وجود دارد، شیر می‌تواند به عنوان یک مُسکن استرس عمل کند. بعد از یک روز طولانی و سخت در محل کار، بنشینید و یک لیوان شیر گرم بنوشید. این به رفع فشار عضلات و آرامش اعصاب کمک می‌کند.
بسیاری از خانم‌ها از علائم قاعدگی زودرس رنج می‌برند. ثابت شده است که شیر باعث آرامش بدن و کاهش اثرات منفی زنان در چرخه قاعدگی می‌شود.
در کنار این فواید که گفته شد و هزاران فایده دیگری که شیر و لبنیات دارد و گفته نشد؛ مهمترین موضوع که می‌تواند ساکنان کلانشهرها را مجاب کند حتماً روزی یک لیوان شیر بنوشند، تنفس هوای آلوده است که باعث می‌شود بدن ما در مقابل بیماری ها ضعیف شود. بنابراین، یک لیوان شیر در اول صبح یا آخر شب و قبل از خوابیدن، برای بدن مفید است.
متاسفانه، گرانی قیمت مواد لبنی، باعث شده تا این قبیل مواد غذایی از سفره برخی هموطنان حذف شود. اما اگر بدانید که شیر و لبنیات چقدر مفید و لازم است؛ حتماً برای آن هزینه خواهیم کرد.
شیر منبعی غنی از کلسیم، سدیم، کربوهیدرات و نوعی قند ساده به نام لاکتوز، پروتئین کازئین، پروتئین آلبومین، پروتئین گلوبولین، ویتامین آ، ویتامین کا، ویتامین ب ۱۲، چربی‌ها، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان‌ها است که اغلب توسط متخصصان تغذیه شیر به عنوان وعده غذایی کامل معرفی می‌شود.
شیر میزان بالایی از ویتامین D دارد که برای جذب کلسیم لازم است و این مسئله در سلامت استخوان‌ها نقش بسیاری دارد و در نتیجه از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
شیر حاوی ویتامین B۱۲ است که در انعطاف‌پذیری و جوان‌سازی پوست نقش دارد و پوست را در برابر بیماری‌های پوستی مقاوم می‌کند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شیر، قند، کاهش وزن، لبنیات، ویتامین ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آشپزی و تغذیه
V
آرشیو