حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان فارس در دولت سیزدهم افزایش یافته است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: پس از تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم است. استان فارس دراین عرصه فراتر از متوسط کشوری عملکردهای قابل قبول داشته است.
حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان فارس در دولت سیزدهم افزایش یافته است
1402/03/17 - 16:35
تاریخ و ساعت خبر:
149238
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا یقطین شامگاه سه‌شنبه در نست با جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی شیراز، بیان کرد: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار در مرحله آموزش راهبران و شناسایی این گروه از بانوان قرار دارد.
وی افزود: در قالب این طرح ۱۷ استان کشور قرار است به صورت پایلوت برای توانمندسازی و حمایت از ۱۵ هزار بانوی سرپرست خانوار اقدام کنند که از این شمار سهم استان فارس ۷۸۰ نفر است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه هر یک از بانوان با مجموعه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است، توضیح داد: در قالب این طرح پایلوت قرار است پس از احصای شناسنامه‌ای از شرایط و ابعاد زندگی هر یک از این خانواده‌ها، راهبری برای پشتیبانی در کنار بانوی سرپرست خانوار قرار گیرد و پس از توانمندسازی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به خود اتکایی برسد.
یقطین گفت: اعتبارات بلاعوضی برای دوره حل مشکلات و توانمندسازی این بانوان پیش‌بینی شده که به تازگی تامین شده است.
وی اعلام کرد: در سال گذشته برای نخستین بار بهزیستی موفق شد ۹۲ درصد و کمیته امداد ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شده بانک‌ها به مشاغل خانگی را جذب کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس یادآور شد: تا کنون بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار می‌گرفتند که به این امر به وابسته‌تر شدن آنها و فرزندانشان می‌شود.
نجات از سیاه‌چال جمعیتی؛ نخستین اولویت دولت سیزدهم در امور بانوان
یقطین ادامه داد: با توجه به اینکه کشور برای نجات از سیاه‌چال جمعیتی تنها هفت‌سال فرصت دارد، در این دوره تحقق قانون جوانی جمعیت اولویت نخست دولت سیزدهم در امور بانوان بوده است.
وی با اشاره به عدم تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه، بیان کرد: اتفاقات مثبت این حوزه تا کنون با ظرفیت اعتبارات درون استانی رقم خورده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به کمبود زمین در شیراز برای اختصاص به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار است این نیاز با تغییر کاربری اراضی در صدرا تامین شود.
نشاط و شادابی دختران در میان اولویتهای دولت سیزدهم
یقطین دیگر اولویت معاونت بانوان وزارت کشور در دولت سیزدهم را ایجاد شادی و نشاط در دختران عنوان و اذعان کرد: شیراز از زیرساخت‌های مناسب و پراک‌های ویژه بانوان محروم است.
وی افزود: قرار است مسئولیت‌های اجتماعی سه صنعت در استان فارس به کمک ایجاد این مراکز بیاید.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس پیشنهاد کرد: هرچند ایجاد این امکانات در مرکز استان دنبال می‌شود اما با توجه به محدودیت منابع باید در زمان حاضر برای ایجاد شادی و نشاط دختران به دنبال مدل‌های جایگزین حرکت شود.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوان، دولت سیزدهم، فارس،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو