زمان خواب موبایل مان را کجا قرار دهیم؟

متخصصان تأکید می‌کنند که تلفن هوشمند در هنگام خواب شب باید حداقل یک متر از سر دور باشد.
زمان خواب موبایل مان را کجا قرار دهیم؟
1402/03/20 - 16:23
تاریخ و ساعت خبر:
149336
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آنتون یاستربوف مدیر آزمایشگاه زیست‌محیطی فضای زندگی می‌گوید که بسیاری تلفن‌های خود را در شب رها نمی‌کنند و آن‌ها را نزدیک بالش خود قرار می‌دهند. چه موقع این وضعیت سلامتی را تهدید می‌کند؟
به گفته آنتون یاستربوف، هنگام ظهور تلفن‌های همراه، برخی از پزشکان نگرانی خود را در مورد اشعه‌های ساطع شده از آن‌ها ابراز کردند، زیرا ممکن است باعث سرطان شوند. اما بعدها این ترس‌ها تایید نشد. دستگاه‌های مدرن نباید چنین ترس‌هایی را ایجاد کنند. زیرا تحت آزمایش‌های زیادی قرار می‌گیرد که تأیید می‌کند برای سلامتی انسان خطرناک نیستند. با این حال، تأثیر تلفن‌های هوشمند بر اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن به اندازه کافی مطالعه نشده است.
او می‌گوید: به عنوان یک قاعده کلی - شما نباید نزدیک تلفن بخوابید و آن را زیر بالش یا روی تخت قرار ندهید. ترجیحاً آن را نزدیک سر قرار ندهید و فاصله بین آن‌ها نباید کمتر از یک متر یا حداقل نیم متر باشد.
این مدیر آزمایشگاهی تأکید کرد: این فاصله باید در مناطق روستایی بیشتر باشد، زیرا انتشار تابش هنگام دور شدن از ایستگاه پایه افزایش می‌یابد.
آنتون می‌گوید: هنگامی که ایستگاه پایه بسیار دور است، به عنوان مثال در روستاها، تلفن انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا بتواند با ایستگاه تماس بگیرد، که باعث افزایش تابش می‌شود؛ بنابراین، هنگام خواب باید دور از بدن قرار گیرد.
او می‌افزاید: افرادی که از دستگاه‌های ضربان‌ساز استفاده می‌کنند باید تلفن همراه را از خود دور نگه دارند تا باعث ایجاد تداخل الکترومغناطیسی نشوند.
این متخصص به همه افرادی که زیاد از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند توصیه می‌کند از هدفون‌های بی‌سیم برای کاهش تابش اشعه استفاده کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انرژی، تلفن، تلفن همراه، خواب، موبایل ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو