رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت مطرح کرد؛

امکان بیمه انفرادی مادران باردار و شیرده فراهم شد

رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امکان بیمه شدن انفرادی برای مادران باردار و شیرده که فاقد بیمه هستند، فراهم شد.
امکان بیمه انفرادی مادران باردار و شیرده فراهم شد
1402/03/20 - 19:25
تاریخ و ساعت خبر:
149385
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رضا سعیدی افزود: تا کنون امکان بیمه شدن مادران باردار یا شیرده فاقد بیمه نبود و همه اعضای خانواده باید با هم بیمه می‌شدند، اما اکنون سازمان بیمه سلامت این امکان را فراهم کرده است که مادران باردار و شیرده به صورت انفرادی بیمه سلامت شوند و این اقدام با هدف حمایت از قانون جوانی جمعیت و سهولت دسترسی به خدمات بیمه‌ای در درمان ناباروری است.
وی ادامه داد: این افراد اگر بضاعت مالی پایین داشته و در سه دهک پایین باشند رایگان بیمه می‌شوند و اگر بررسی وسع انجام شد و بضاعت داشته باشند در دهک مشخص قرار می‌گیرند.
سعیدی با بیان اینکه پوشش خدمات بیمه سلامت بر اساس تعرفه دولتی به صورت ۹۰ درصد پوشش خدمات درمان ناباروری در بخش دولتی است، افزود: در بخش خصوصی نیز تعرفه ۹۰ درصد دولتی پرداخت می‌شود.
رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۶۳ قلم داروی درمان ناباروری، ۵۶ آزمایش و ۸ قلم کارهای سونوگرافی تحت پوشش بیمه سلامت برای درمان ناباروری است و ۱۳۰ مرکز ناباروری با بیمه سلامت قرارداد دارد و سال قبل به ۵۰ هزار نفر خدمت عرضه کرده اند و خدمات سرپایی سازمان بیمه سلامت به این افراد ۷۷۰ میلیارد تومان بوده است و ۱۶۷ هزار نفر هم هزینه بارداری و زایمان را از طریق بیمه سلامت دریافت کرده اند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سازمان بیمه سلامت، بارداری، نوزاد،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو