چگونه زنجبیل و سیب زمینی را فریز کنیم؟

اگر می‌خواهید زنجبیل تازه و سیب‌زمینی را برای مدت بیشتری در یخچال خود نگهداری کنید مطلب زیر را بخوانید.
چگونه زنجبیل و سیب زمینی را فریز کنیم؟
1402/04/11 - 11:19
تاریخ و ساعت خبر:
150312
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نگهداری برخی مواد در فریزر سبب ماندگاری بالای آن‌ها و صرفه‌جویی در وقت می‌شود. اما طریقه فریزر کردن هر ماده راه و روش خاص خود را دارد. ما در این مطلب به روش فریزر کردن زنجبیل و سیب زمینی اشاره کرده‌ایم:
زنجبیل را می‌توان چه به صورت کامل و چه خرد شده برای مدت طولانی‌تری منجمد کرد.
۱. زنجبیل تازه را انتخاب کنید.
یک تکه زنجبیل تازه و بدون لک را انتخاب کنید. اگر زنجبیل تمیز نیست آن را به آرامی پاک کنید و بگذارید خشک شود.
۲. کمی فویل آماده کنید.
تکه یا تکه‌های زنجبیل را در کاغذ روغنی یا فویل بپیچید. بهتر است هر قطعه را جداگانه بپیچید.
۳. زنجبیل را در کیسه فریزر قرار دهید.
قطعه یا قطعات را داخل کیسه فریزر قرار دهید. سعی کنید اندازه کیسه را با اندازه یا مقدار زنجبیل یخ زده مطابقت دهید. قبل از بستن محکم فشار دهید تا در حد امکان هوا خارج شود.
۴. زنجبیل‌ها را در فریزر قرار دهید.
زنجبیل را در فریزر قرار دهید. قبل از هربار استفاده بگذارید یخ آن باز شود، سپس طبق معمول استفاده کنید. اگر چاقوی تیز مناسبی دارید، می‌توانید قبل از آب شدن زنجبیل، برش‌های دلخواه خود را بزنید تا در طول فرآیند پخت به سرعت ذوب شود.
فریزر کردن زنجبیل قطعه قطعه شده
زنجبیل مناسب را انتخاب کنید. زنجبیل را می‌توان بر حسب سلیقه خود پوست یا بدون پوست استفاده کنید. زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید. قطعات به اندازه انگشت شست یا به طول چوب کبریت اندازه مناسبی هستند. داخل یک کیسه فریزر یا یک ظرف دربسته برای نگهداری قرار دهید. اگر از کیسه استفاده می‌کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را پر کنید و فشار دهید تا هوا خارج شود. در فریزر قرار دهید. با این روش زنجبیل‌ها برای سه ماه قابل استفاده هستند.
فریزر کردن زنجبیل چرخ شده
اگر دوست دارید که از زنجبیل چرخ شده استفاده کنید از روش زیر برای فریزر کردن استفاده کنید.
۱. یک زنجبیل خوب انتخاب کنید.
یک تکه زنجبیل مناسب انتخاب کنید. آن را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. برای خرد کردن زنجبیل از رنده ریز یا غذاساز استفاده کنید.
۲. کاغذ روغنی یا فویل آماده کنید.
یک ورقه یا سینی فر را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید.
۳. زنجبیل را روی سینی بگذارید.
یک قاشق چای خوری یا قاشق غذاخوری از زنجبیل خرد شده را با کمی فاصله روی کاغذ روغنی یا فویلی که روی سینی قرار داده‌اید پخش کنید. هرچقدر که در سینی جا دارید با نظم زنجبیل‌ها را قاشق به قاشق در سینی بچینید.
۴. روی سینی کیسه فریزر بپوشانید.
یک ورقه پلاستیکی را به آرامی روی زنجبیل‌های چیده شده روی سینی قرار دهید. ورق یا سینی را داخل فریزر قرار دهید. بگذارید منجمد شود.
۵. زنجبیل‌ها را بسته بندی کنید.
زنجبیل‌های فریزر شده روی سینی را از فریزر خارج کنید. هر قسمت را به یک کیسه یا یک ظرف دربسته منتقل کنید. در صورت استفاده از کیسه، سعی کنید تا حد امکان هوا را خارج کنید. آن‌ها را دوباره در فریزر قرار دهید و در صورت نیاز استفاده کنید. این زنجبیل تا شش ماه ماندگاری دارد.
چگونه زنجبیل را فریز کنیم؟ | روش فریز کردن سیب‌زمینی با ماندگاری یک ساله
چگونه سیب زمینی را فریز کنیم

۱. سیب زمینی‌ها را بشویید تا از هرگونه آلودگی پاک شود. سیب زمینی را با آب گرم خیس کنید، سپس با کمک دست یا برس خوب تمیز کنید. مطمئن شوید تا هر گونه کثیفی را پاک کنید. با این کار هنگام پوست کردن سیب زمینی کثیفی به طور تصادفی از پوست به قسمت خوراکی آن منتقل نمی‌شود.
۲. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید یا برش دهید. بسته به نحوه استفاده از سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید یا به شکلی که مناسب سیب‌زمینی سرخ کرده است برش بزنید.
۳. یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد به جوش بیاورید. قابلمه آب را روی اجاق قرار دهید.
۴. بعد از پختن سیب زمینی آن‌ها را از روی حرارت بردارید و در آب یخ فرو کنید. این فرآیند سیب زمینی را همانطور که هست حفظ می‌کند. سیب زمینی‌های کوچک به مدت ۳-۵ دقیقه خنک می‌شوند، در حالی که سیب زمینی‌های بزرگ به مدت ۸-۱۰ دقیقه خنک می‌شوند.
۵. سیب زمینی‌ها را در ظرف دربسته بریزید و فریز کنید. از یک کیسه پلاستیکی با زیپ کیپ یا یک ظرف پلاستیکی مناسب نگهداری مواد غذایی استفاده کنید. سپس ظرف را در فریزر قرار دهید. بهتر است که سیب زمینی‌ها را طوری تقسیم کنید تا هر کیسه برای یک وعده غذایی کافی باشد. می‌توانید سیب زمینی‌ها را با این روش حدود ۱۲ ماه در فریزر نگهداری کنید. حتما تاریخ را روی ظرف بنویسید تا بتوانید مدت زمان ماندن آن‌ها در فریزر را بدانید.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهاب پبام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فریز کردن،خانه داری،مواد غذایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو