بانوی نخبه علمی کرمان: حجاب باعث عزت نفس و امنیت بیشتر زنان می شود/ داشتن هدف و برنامه ریزی مهم ترین عوامل موفقیت

دکتر فیروزه زارع پور، دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه باهنر کرمان با بیان اینکه حجاب حافظ کرامت زن است و البته که محجبه بودن منافاتی با کار ما ندارد چه بسا از نظر من وقتی یک خانم با حجاب وارد جامعه می شود باعث افزایش عزت نفس و امنیت او می‌شود گفت: ما نباید به حجاب به عنوان یک پوشش ظاهری نگاه کنیم بلکه حجاب پوششی است برای نشان دادن زیبایی های شخصیتی یک خانم و این امر باعث می شود که تعاملات اجتماعی از نظر سطح ارزش های انسانی ارتقاء یابد.
بانوی نخبه علمی کرمان: حجاب باعث عزت نفس و امنیت بیشتر زنان می شود/ داشتن هدف و برنامه ریزی مهم ترین عوامل موفقیت
1402/04/17 - 10:31
تاریخ و ساعت خبر:
150608
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کرمان: شهرستان نرماشیر در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر حضور زنان موفقی بوده است که هریک مسئولیت های مهمی در یکی از حوزه های اجتماعی شهرستان برعهده گرفته اند، اما در این میان بانوانی داریم که یکی از جلوه های بارز موفقیتشان دستیابی به مشاغل مدیریتی در ادارات دولتی است که می توان به خانم دکتر فیروزه زارع پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر اشاره نمود.
خبرنگار حوزه مقاومت فاطمه الزهراء سلام الله علیها ناحیه نرماشیر در آستانه هفته عفاف و حجاب به سراغ خانم دکتر زارع پور رفت و به انجام مصاحبه با ایشان پرداخت.
با سلام و احترام و تبریک دهه امامت و ولایت، لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید. :
با سلام و تشکر و عرض تبریک متقابل خدمت شما، بنده فیروزه زارع پور متولد سال ۱۳۶۸ می باشم و در یک خانواده فرهنگی در شهرستان بم بدنیا آمدم.
تحصیلات دکتری عمومی دامپزشکی را در دانشگاه باهنر کرمان گذراندم و بعد از آن دوره تحصیلی MPH گرایش بهداشت عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با موفقیت به پایان رساندم.
خانم دکتر زارع پور کمی از فعالیت تان برای مان بگویید، اینکه چند سال هست که مشغول به کار هستید: ابتدا در اسفند ماه ۱۳۹۳ وارد حیطه کار دامپزشکی شدم و از سال ۱۴۰۰ بعنوان مسئول شبکه دامپزشکی در حال خدمت گزاری در شهرستان نرماشیر می باشم.
شما دلایل موفقیت خود را در چه می بینید؟
اول اینکه من نمی گویم موفق هستم و این را مدیران وقت باید قضاوت کنند ولی وجدانم از عملکردم و نحوه کارکردنم راضی هست، همیشه سعی می کنم در هر کاری که وارد می شوم نهایت تلاش خودم را انجام دهم که شرمنده خدا و خلق خدا نشوم. باید بگویم که یک موضوع مهم در بحث موفقیت، داشتن هدف و برنامه ریزی هست و این جمله ای شعاری نیست بلکه واقعا انجام آن کمک می کند که هر فردی در کارش موفق باشد.
آیا شما در زندگی و کارتان الگوی خاصی دارید؟
بله، بنظرم هر خانم مسلمانی در بحث ارزش ها و اخلاقی حضرت زهرا (س) را اسوه خودش قرار می‌دهد و من هم از این قضیه مستثنی نمی باشم، در حوزه کار و تلاش هم باید بگم که الگوی من مادرم هستند به نظر بنده ایشان هم برای ما مادر نمونه ای بودند، هم همسر نمونه و البته در زمینه کارشان به عنوان یک معلم بسیار پر تلاش و موفق بودند و در زمان خودشون معلم نمونه استانی و کشوری شدند و چیزی که من از مادر خودم یاد گرفتم و سعی کردم آن را سرلوحه کارم قرار دهم با وجدان کار کردن ، تلاش و پشتکار هست که مطمئنا در هر کاری باعث موفقیت میشوند.
به نظر شما آیا کار کردن زن در بیرون و منتصب شدن آن به پست های مدیریتی ضرری به وظیفه او مثل مادر بودن و همسر بودن می رساند؟
ابتدا از شما تشکر می کنم بابت اینکه به این موضوع اهمیت دادید و به نقش و توانمندی های بانوان در جامعه پرداختید که بسیار ارزشمند هست، به اعتقاد بنده ما هیچ وقت نباید کاری را فدای کارهای دیگر کنیم. یک حقیقتی که هست خانم ها در این مواقع دچار چالش های متعددی میشوند، زمانی که یک خانم باید نقش مدیریتی را در محل کار با همه الزامات به خوبی ایفا کند و در کنار آن نمی تواند نقش مادری و همسری خودش را کمرنگ کند در واقع فرهنگ خانوادگی ما طوری هست که نقش مادری و همسری را اولویت می دانیم و باید تمام و کمال انجام دهیم، لذا من از وقتی که شاغل شدم سعی کردم همیشه نظم را در برنامه های کاریم داشته باشم و کارهایم را به تاخیر نیندازم که یک عامل بسیار موثر هست تا بتوانیم هر کاری را در زمان خودش به خوبی انجام دهیم و پیشنهاد من به خانم ها این است که در کار های خود نظم و برنامه ریزی داشته باشند تا به اهدافی که دارند برسند.
نظر شما درمورد حجاب چیست؟و اینکه آیا داشتن حجاب برای شما ایجاد محدودیت کرده است؟
حجاب حافظ کرامت زن است و البته که محجبه بودن منافاتی با کار ما ندارد چه بسا از نظر من وقتی یک خانم با حجاب وارد جامعه می شود باعث افزایش عزت نفس و امنیت او می‌شود. ما نباید به حجاب به عنوان یک پوشش ظاهری نگاه کنیم بلکه حجاب پوششی است برای نشان دادن زیبایی های شخصیتی یک خانم ، و این امر باعث می شود که تعاملات اجتماعی از نظر سطح ارزش های انسانی ارتقاء یابد.
بانوی که حجاب دارد ارزش انسانی و شخصیتی او هست که به او برتری می‌دهد و این بسیار ارزشمند است.
نظر شما به عنوان یک مادر موفق در خصوص فرزند آوری چیست؟ و اینکه آیا فرزند آوری جلوی پیشرفت را می گیرد؟
فرزند برکت زندگی هر خانواده ای است و داشتن فرزند یک فرآیند طبیعی است و یک بخش از زندگی ما هست. در آیات و روایاتی که درباره خانواده است می بینیم که داشتن فرزند یک اصل برای تحکیم بنیان خانواده ها می باشد و توانایی و قدرت و پیشرفت هر خانواده ای به فرزندان بستگی دارد و این در خصوص یک جامعه هم صدق می کند.
مسلما داشتن فرزند و تربیت فرزندانی از نسل حسینی اولویت زندگی بنده هم هست.
در پایان اگر توصیه ای به خانم ها دارید بفرمایید؟
داشتن یک شغل مفید برای بانوان می تواند باعث اعتماد به نفس زنان شود که این امر منجر به رشد اجتماعی زنان شده که به نفع جامعه، فرزندان و خانواده آن زن است که لازمه آن تلاش بیشتر بانوان و وفق دادن خود با جامعه است. زنان و دختران ما باید شاد و پر انرژی باشند و هیچ عاملی نباید باعث سستی و تنبلی آنها نشوند و همیشه به سمت آن هدفی که دارند متمرکز باشند. باید بدانیم که هر موفقیتی با داشتن یک هدف و برنامه ریزی و تلاش بدست می آید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوان نخبه، بانوی نخبه کرمانی، دکتر فیروزه زارع پور، حجاب و عفاف، الگوی زن مسلمان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کرمان
V
آرشیو