مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس:

حجاب جاذبه خوبی‌ها و دافعه خطاها است

زهرا ازوجی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس گفت: حجاب جاذبه خوبی‌ها و دافعه خطاها ست و ریشه در باورها و ارزش‏های ما دارد؛ رعایت پوشش به ویژه در میان بانوان، برای ایجاد مصونیت از عوارض منفی، مفاسد و ابتذال است.
حجاب جاذبه خوبی‌ها و دافعه خطاها است
1402/04/25 - 12:59
تاریخ و ساعت خبر:
151109
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا ازوجی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز گفت: حجاب جاذبه خوبی‌ها و دافعه خطاها ست و ریشه در باورها و ارزش‏های ما دارد؛ رعایت پوشش به ویژه در میان بانوان، برای ایجاد مصونیت از عوارض منفی، مفاسد و ابتذال است.
وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص فلسفه حجاب افزود : حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌های حجاب است، براستی اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا برود و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.
ازوجی بیان کرد: فلسفه حجاب برای زنان را می‌توان در دو عرصه فردی و اجتماعی بررسی کرد، در عرصه فردی، حجاب برای دیده شدن است نه دیده نشدن، زیرا اگر تمام زیبایی‌های زن به طور گسترده دیده شود، سایر استعدادها و توانمندی‌های او نادیده گرفته و همه توجهات به زیبایی‌های او جلب می‌شود؛ یعنی عملاً نیمی از جامعه ما که باید در امر رشد جامعه فعال باشند، درگیر مسائل سطحی شده و از استعدادهای خود در راه پیشرفت شخصی و جامعه استفاده نمی‌کنند، در عرصه اجتماعی، حجاب عامل حفظ حیات در جامعه و حفظ نظام خانواده است، در کشورهای غربی وقتی حجاب را از عرصه اجتماعی کنار بگذاریم، بیشتر از همه زنان متضرر خواهند شد، زیرا ارزش زنان به میزان لذت جویی از آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و در این عرصه وقتی افراد مختلف با چهره‌های رنگارنگ وارد جامعه می‌شوند طبیعتا مردان زیادی هستند که به مقایسه دائمی می‌پردازند و این هم باعث دلزدگی از تشکیل خانواده می‌شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران چالوس اظهار کرد: نگاه اسلام به مقوله حجاب، به این زیبایی می باشد که در عین حفظ کرامت زن، قادر به انجام فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون است، اما واقعیت زنان در غرب متفاوت با تمام تبلیغات در رسانه‌ها است.
وی تاکید کرد: بلایی که فمینیسم بر سر زنان غربی آورد، این بود که به اسم آزادی و برابری زنان با مردان، برخی از حقوق آن‌ها را حذف کرد، در ارزش و قدرت تأثیر حجاب همین بس که استعمارگران هرگاه خواسته‏اند بر اختناق خود در جامعه بیفزایند، و به مقاصد خود دست یابند، کوشیده‏اند این دژ استوار را که ضامن ایمان و عفاف و عامل گسترش فضیلت در جامعه اسلامی است، از میان بردارند یا آن را کم‏اهمیت جلوه دهند.
وی ادامه داد : سلبریتی امروز، در نقش یک رسانه عمل کرده و زمانی که هنجارشکنی یا تشویق به قانون شکنی میکند، می‌بایست در قبال آن پاسخگو باشد، زمانی که سلبریتی روسری از سر برمی‌دارد برخی نوجوانان حرکت و اقدام او را تقلید می‌کنند، مبارزه با بدحجابی و امر به معروف و نهی از منکر زمانی در جامعه اثرگذار می‌شود که الگوهای ظاهری جوانان به این ارزش‌ها پایبند باشند و حداقل در ظاهر آن را رعایت کنند.
ازوجی در پایان عنوان کرد: ما امروز خواستار پیگری جدی مسئولین شهرستان در حوزه‌های فرهنگی حجاب و عفاف و تصمیمات مؤثر و بلند مدت برای جلوگیری از گسترش بی بندوباری هستیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس، حجاب و عفاف، فلسفه حجاب، نگاه اسلام به حجاب، حجاب قانونی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو