۹ روش برای باز کردن در ظروف شیشه‌ای

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه با شیشه مربا یا رب و خیارشور کلنجار می‌روید و نمی‌توانید به‌راحتی در آن‌ها را باز کنید. در این مطلب با استفاده از یکسری روش‌های آسان و خانگی می‌توانید در این شیشه‌ها را باز کنید.
۹ روش برای باز کردن در ظروف شیشه‌ای
1402/05/07 - 09:52
تاریخ و ساعت خبر:
151759
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - هیچ چیز بدتر از این نیست که گرسنه باشید، اما نتوانید در ظرف غذای خود را باز کنید. مثلا اگر دلتان بخواهد از خیارشور یا کره بادام زمینی استفاده کنید ممکن است در شیشه آن‌ها را نتوانید به راحتی باز کنید. راه‌های زیادی برای باز کردن در یک شیشه با وسایل معمولی خانگی وجود دارد که ما در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم:
۱. مهر و موم روی در را بشکنید
با قاشق چوبی آشپزخانه روی در شیشه ضربه بزنید تا مهر و موم آن بشکند. هر چه محکم‌تر با قاشق چند بار در اطراف لبه در شیشه ضربه بزنید تا مهر و موم آن باز شود، بهتر است. اما مراقب باشید شیشه نشکند. سپس سعی کنید در آن را بچرخانید.
ممکن است لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا در آن باز شود. اگر قاشق چوبی در آشپزخانه ندارید می‌توانید سایر ظروف آشپزخانه را امتحان کنید. ظروف چوبی بهترین کارایی را دارند، اما هر چیز سنگین می‌تواند کار شما را راه بیندازد.
۲. از چاقوی کره خوری استفاده کنید
از یک چاقوی کره خوری یا لبه یک قاشق فلزی به عنوان اهرم استفاده کنید. نوک صاف یک چاقوی کره خوری یا نوک ظروف فلزی صاف دیگری را که می‌تواند زیر لبه در شیشه قرار بگیرد، وارد کنید. با احتیاط در شیشه را بچرخانید تا مهر و موم آن باز شود.
۳. انتهای شیشه را با کف دست ضربه بزنید
کف شیشه را با کف دست بزنید. شیشه را با زاویه ۴۵ درجه رو به پایین با یک دست خود نگه دارید. کف شیشه را محکم با کف دست دیگر خود بکوبید. این کار سبب می‌شود تا با بالا بردن فشار روی در مهر و موم باز شود.
۴. از آب داغ استفاده کنید
در را به مدت ۳۰ ثانیه در آب داغ فرو کنید تا مهر و موم آن باز شود. یک ظرف را با آب داغی که در حال جوش نیست پر کنید و شیشه را وارونه در آن برگردانید. ظرف را به مدت ۳۰ ثانیه در آب بگذارید، سپس سعی کنید آن را باز کنید. اگر اولین بار درپوش باز نشد، این فرآیند را تکرار کنید.
همچنین می‌توانید در را به مدت ۲ دقیقه زیر آب داغ شیر آشپزخانه هم قرار دهید تا باز شود.
۵. از سشوار استفاده کنید
اگر آب داغ جواب نداد از سشوار برای گرم کردن در شیشه استفاده کنید. سشوار را روشن کنید و آن را به مدت ۳۰ ثانیه به سمت در بگیرید تا مهر و موم آن باز شود. یا اینکه از یک حوله برای پیچاندن در استفاده کنید.
این روش همچنین به آب کردن مربا یا سایر غذاهای چسبناک که ممکن است سبب سفت شدن در شیشه شده باشند، کمک می‌کند. با این روش‌ها فقط مراقب باشید که خود را نسوزانید، چون در فلزی با گرما بسیار داغ می‌شود.
۶. از فندک استفاده کنید
سعی کنید از فندک به عنوان روشی دیگر برای گرم کردن در و باز کردن مهر و موم استفاده کنید. شعله فندک را به آرامی و با احتیاط دور لبه در شیشه حرکت دهید تا گرم شود. سپس با استفاده از یک حوله یا دستکش آشپزخانه آن را بچرخانید.
هرچه آن را داغ‌تر کنید بیشتر منبسط می‌شود، اما بسیار مراقب باشید، زیرا در شیشه خیلی داغ می‌شود.
۷.با یک دستمال خشک یا حوله در را بچرخانید
سعی کنید در شیشه را با یک حوله خشک بچرخانید. گاهی اوقات یک حوله تمام چیزی است که شما نیاز دارید تا بتوانید در سرسخت را بچرخانید. شیشه را با یک دست خود بگیرید و حوله را روی در آن قرار دهید، سپس آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
فقط حواستان باشد سعی کنید شیشه‌های سخت را روی سینک یا پیشخوان باز کنید. با این کار اگر مواد داخل شیشه بیرون ریخت همه جا به هم نمی‌ریزد.
۸. دستکش بپوشید
یک جفت دستکش لاستیکی آشپزخانه بپوشید تا دستان‌تان کشش بیشتری داشته باشند. سعی کنید طبق معمول در شیشه را بچرخانید.
خبرآنلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
باز کردن ظروف ،خانه داری،روش‌های آسان و خانگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خانه و خانه داری
V
آرشیو