زود خواندن و نوشتن کلاس اولی‌ها «هنر» نیست/ بگذارید معلمان طبق تقویم آموزشی پیش روند

مدیرکل دفتر دبستانی معاونت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اینکه دانش‌آموز بتواند زود بنویسد و زود بخواند هنر نیست؛ اولیاء بایستی اجازه دهند معلمان بر اساس تقویم زمان‌بندی کار آموزش خود را دنبال کنند که در این راستا مقرر شده در ۱۰ روز اول مهرماه معلمان جلسه‌ای با اولیاء برگزار و برنامه‌ها و انتظارات خود را به آنها اطلاع دهند.
زود خواندن و نوشتن کلاس اولی‌ها «هنر» نیست/ بگذارید معلمان طبق تقویم آموزشی پیش روند
1402/07/03 - 13:19
تاریخ و ساعت خبر:
174162
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محمد محمدی در مورد بایسته‌های نظام آموزش‌وپرورش در مقطع ابتدایی بیان کرد: طرح شهید همت در راستای توانمندسازی و آموزش مهارت‌های معلمان دوره ابتدایی طراحی شده و در سال گذشته در قالب این طرح ۱۲۰ هزار معلم آموزش‌های روان‌شناسی و شیوه برخورد با دانش‌آموزان را گذرانده و امسال نیز قبل از آغاز سال تحصیلی آموزش ۱۲۰ هزار معلم انجام شد.
وی افزود: در این آموزش‌ها شناخت ویژگی‌های کودکان، الزامات زیست‌بوم آموزش، تأکید بر بازی و قصه‌گویی، تمرکز بر مهارت‌های زبانی، مهارت خواندن و شنیدن و سخن‌گفتن و سه مهارت جدی معلمان اعم از مهارت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی مدنظر قرار گرفته شده است.
محمدی با بیان اینکه یکی از اصولی که در سند تحول بنیادین بیش از ۱۲ سال مطالبه ولی اجرا نشده است از مهرماه امسال اجرایی خواهد شد گفت: از مهر امسال در ۶۴۰ کلاس اول ابتدایی کل کشور نظام دوری اجرا می‌شود و با اجرای این راهکار نظام سند بنیادین تحول جدی در پایه اول تا سوم ابتدایی ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه ماه مهر، ماه مأنوس شدن دانش‌آموزان با مدرسه است، مقرر شده که این ماه به عنوان ماه ارتباط دانش‌آموزان با مدرسه قرار بگیرد تا فرایند جامعه‌پذیری دانش‌آموز در همان مقطع ابتدایی به‌خوبی طی شود.
مدیرکل دفتر دبستانی معاونت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش اظهارکرد: اینکه دانش‌آموز بتواند زود بنویسد و زود بخواند هنر نیست و اولیاء بایستی اجازه دهند که معلمان بر اساس تقویم زمان‌بندی کار آموزش خود را دنبال کنند که در این راستا مقرر شده در ۱۰ روز اول مهرماه معلمان جلسه‌ای با اولیاء برگزار و برنامه‌ها و انتظارات خود را به آنها اطلاع دهند.
وی با تأکید بر اینکه بحث آموزش ابتدایی بحث حاکمیت و تربیت یک نسل است بیان کرد: هیچ کجای دنیا آموزش‌وپرورش به‌ویژه در دوره عمومی و ابتدایی اجازه داده نمی‌شود غیر از دولتی بودن اداره شود.
محمدی خاطرنشان کرد: در دستور جدید ابلاغ شده وزیر آموزش‌وپرورش بر محدودشدن مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی و بر ضرورت نهادینه‌شدن مدارس باکیفیت دولتی تأکید شده است.
محمدی اذعان کرد: دولت مصمم است آموزش رایگان باکیفیت را در مدارس دولتی تعمیم دهد و همچنین ابتکارات مدارس دولتی به رسمیت شناخته و هر کجا تخلفی انجام شد برخورد خواهد کرد.
وی افزود: برای داشتن مدارس قدرتمند و توانمند در دوره ابتدایی باید به آموزه‌های دینی و یافته‌های پژوهشی اتکا کرد که جمع‌بندی این مهم ملزم به توجه به سه عنصر و مؤلفه معلم، برنامه‌ریزی درسی و ارزشیابی است.
مدیرکل دفتر دبستانی معاونت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در راستای توجه به عنصر کلیدی معلم برای اولین‌بار در طول تاریخ آموزش‌وپرورش ایران آزمون استخدامی امسال به طور صددرصد بر اساس شایسته سالاری انجام شد و برنامه درسی به‌روز و بر اساس نیازهای روز اجتماع بازنگری شد.
وی در برنامه‌ای رادیویی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در کل کشور وجود دارد گفت: برای اولین‌بار در طول فعالیت آموزش‌وپرورش، سنجش پایه سوم و ششم انجام خواهد شد.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دبستان کلاس اولی‌ها وزارت آموزش‌وپرورش
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو