اسماعیلی خبر داد؛

افتتاح ۱۰ کتابخانه جهادی در ۵ استان و منطقه محروم

مسؤول گروه جهادی شهدا با اعلام خبر افتتاح ۱۰ کتابخانه در مناطق محروم گفت: گروه جهادی شهدا با دغدغه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز و افتتاح کتابخانه آغاز به کار کرد.
افتتاح ۱۰ کتابخانه جهادی در ۵ استان و منطقه محروم
1402/09/21 - 15:32
تاریخ و ساعت خبر:
177541
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دهمین کتابخانه توسط گروه جهادی شهدا با بیش از ۳ هزار عنوان جلد کتاب که مزین به نام شهید آرمان علی وردی بود، در بخش روداب روستای شمس آباد سبزوار افتتاح شد.
محسن اسماعیلی مسیول گروه جهادی شهدا در خصوص این گروه جهادی گفت: این گروه جهادی با دغدغه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز و افتتاح کتابخانه آغاز به کار کرد و تاکنون در ۵ استان از جمله خراسان رضوی، گیلان، سمنان، زنجان و تهران توسط گروه جهادی شهدا ۱۰ کتابخانه راه اندازی شده است. تمامی کتابخانه ها مزین به نام شهداست و میانگین کتاب در هر کتابخانه ۱۰ هزار جلد عنوان کتاب می‌باشد. تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار عنوان جلد کتاب از طریق خیرین به این گروه اهدا شده و «هرمنطقه محروم یک کتابخانه» شعار این گروه جهادی است.
وی ادامه داد: برای این کار تیمی جهت تحقیق میدانی و بررسی‌های لازم به منطقه اعزام می‌شود و بعد از تحقیق و بررسی کامل، مجدد به تهران برگشته و در اتاق فکر گروه تصمیم نهایی گرفته و جهت تجهیز کتابخانه در آن منطقه اقدامات لازم انجام می‌شود. در این بررسی‌ها میزان جمعیت، دوری و نزدیکی به کتابخانه های موجود، محصل، دانشجو و رده‌های سنی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.
مسیول گروه جهادی شهدا افزود: دهمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در بخش روداب روستای شمس آباد سبزوار با بیش از ۳ هزار جلد کتاب با حضور امام جمعه روداب، بخشدار و دیگر مسئول و همچنین مردم این روستا افتتاح شد. اداره کتابخانه عمومی سبزوار ما را در تهیه منابع کمک کردند. کتابخانه مجهز به قفسه، میزمطالعه، صندلی و کتاب به ارزش ریالی ۱ میلیارد ریال است که در اختیار ساکنین این روستا قرار داده شد.
اسماعیلی گفت: سعی شد در کتابخانه شهید آرمان علی وردی کتاب‌های کمک آموزشی، کودک و نواجوان، دفاع مقدس، اطلاعات عمومی و رمان نیز گنجانده شد. پویش نذر کتاب جهت دریافت کتاب اهدایی از طرف مردم همچنان ادامه دارد و عزیزانی که تمایل به اهدا کتاب دارند می‌توانند به صفحه گروه جهادی شهدا مراجعه کنند تا هماهنگی‌های لازم جهت دریافت کتاب انجام شود. در بعضی از مناطق که شرایط برای تجهیز کتابخانه مهیا نیست، کتاب بین افراد آن روستا مطابق با شرایط سنی توزیع می‌شود. قصد داریم در دیگر مناطق فاقد کتابخانه این امر را محقق کنیم تا کتاب در دسترس همه آحاد مردم به راحتی قرار گیرد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کتابخانه، کتاب و کتابخوانی، گروه جهادی شهدا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو