امام جمعه رومشگان؛

روشنگری فاطمه زهرا(س) نبود از اسلام امروز چیزی جز اسلام بنی امیه ای باقی نمی ماند! / انقلاب فاطمی باعث شد تا انقلاب اهل‌بیتی بماند

امام جمعه رومشگان گفت: حضرت زهرا (س) دفاع از ولی خدا ایستاد، قیام کرد و جان خود و فرزندانش را به خطر انداخت تا ولایت بماند.
روشنگری فاطمه زهرا(س) نبود از اسلام امروز چیزی جز اسلام بنی امیه ای باقی نمی ماند! / انقلاب فاطمی باعث شد تا انقلاب اهل‌بیتی بماند
1402/09/25 - 13:50
تاریخ و ساعت خبر:
177704
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌نیا امام جمعه شهرستان رومشکان به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران گفت: پیامبر اسلام (ص) با انقلاب خود، جامعه آن زمان را که جامعه جاهلی بود دگرگون کردند.
وی اظهار داشت: پیامبر ما جامعه‌ای را که سنگ و چوب می‌پرستیدند را دعوت به سجده در برابر خدای یکتا کرد؛ برای تداوم انقلاب پیامبر (ص)، نیاز به انقلاب دیگری بود که فاطمه زهرا (س) این کار را کردند.
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا تصریح کرد: بنای دشمنان بر حذف ولایت بود ولایتی که اسلام را تکمیل می‌کرد همان اسلامی که ولایت علی (ع) آن را تکمیل می‌کرد.
امام جمعه رومشگان با بیان اینکه دشمنان اسلام درصدد حذف ولایت و ارائه اسلام ناقص به مردم بودند گفت: اگر انقلاب فاطمه زهرا (س)، روشنگری‌های او و دفاع از ولایت نبود، امروز ما با اسلامی بنی امیه‌ایی، اسلام ابوسفیانی و داعشی سروکار داشتیم.
وی با اشاره به انقلاب فاطمی افزود: انقلاب فاطمی باعث شد تا انقلاب اهل‌بیتی بماند. حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در ادامه گفت: حضور حضرت زهرا دفاع از ولی خدا بود؛ او ایستاد، قیام کرد و جان خود و فرزندانش را به خطر انداخت تا ولایت بماند.
امام جمعه رومشگان یاد آور شد: حضرت زهرا(س) درراه ولایت طفلش را از دست داد، برای حفظ اسلام سیلی خورد.
وی گفت:حضرت فاطمه زهرا (س) با همه عظمتش برای حفظ اسلام سیلی خورد، با اینکه دختر بزرگ رهبر جهان اسلام بود و می‌توانست از این موقعیت بی‌نهایت بهره‌برداری مادّی بکند، امّا چنین نکرد.
امام جمعه رومشگان اظهار داشت: امروزه هر شخص مسلمان باید احساس کند که برای حفظ این انقلاب تکلیف دارد و باید به تکلیفش عمل کند.
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا ادامه داد: باید به این اندیشید که نقش‌آفرینی کرد و نباید منتظر ماند که چه کنیم؟ باید جلودار باشیم؛ باید در هر جا و هر زمانی که هستیم با تکیه بر آموزه‌های دینی و تعامل درست و رفتار فاطمی، فرهنگ اهل بیت(ع) را ترویج و اسلام واقعی را نمایان کنیم.

امام جمعه رومشگان گریزی به رفتار و منش شهید مصطفی چمران زد و گفت: شهید چمران شخصی که از نظر علمی کم‌نظیر بود، می‌گوید: یا فاطمه زهرا (س) هر جا اسلام به من نیاز داشته باشد من آنجا حاضر می‌شوم؛ در مصر، لبنان و ایران آمد و حضور پیدا کرد، از زندگی راحت و بی‌دغدغه دست کشید و سرباز اسلام شد؛ در جنگ با اینکه وزیر بود یک رزمنده تمام‌ عیار هم بود و جان خود را مانند بی‌بی دو عالم در راه ولایت نثار کرد.
خبرنگار: کبری دریکوند
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جمعه رومشگان، قیام فاطمی، قیام اهل بیت علیه السلام، فاطمه زهرا (س)، شهیده ولایت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو