گزارش محققان آمریکایی؛

افزایش دو برابری مرگ نوزادان مرتبط با مواد مخدر در ایالات متحده

از آنجایی که اپیدمی سوءمصرف مواد مخدر در آمریکا تشدید شده است، هیچ کس، حتی افراد بسیار جوان، هم در امان نمی مانند.
افزایش دو برابری مرگ نوزادان مرتبط با مواد مخدر در ایالات متحده
1403/03/21 - 15:14
تاریخ و ساعت خبر:
194365
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از مدیسن نت، داده‌های جدید نشان می‌دهد که میزان مرگ نوزادان به دلایل مرتبط با مواد مخدر بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است.
در سال ۲۰۱۸، ۱۰.۸ درصد از کل مرگ و میر نوزادان زیر ۱ سال مربوط به مواد مخدر بود. به گفته محققان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، در طول چهار سال بعد، این میزان با ۱۲۰ درصد افزایش به ۲۴.۴ درصد از مرگ و میرها رسید.
شدیدترین افزایش در طول همه گیری رخ داد، که نشان می‌دهد کاهش دسترسی به خدماتی مانند بیمارستان‌ها و مراقبت‌های دوران بارداری ممکن است نقش داشته باشد.
دکتر «ماریا مجیا»، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «مرگ های ناشی از مواد مخدر در نوزادان یک علت بالقوه قابل اجتناب است که باید در تلاش برای کاهش مرگ و میر نوزادان در ایالات متحده در نظر گرفته شود.»
نویسندگان مطالعه، مرگ ناشی از مواد مخدر در نوزاد را این گونه تعریف کردند که «در آن مواد مخدر، یا عامل اصلی مرگ یا عاملی مؤثر است».
این مرگ و میرها ممکن است به مصرف مواد مخدر مادر، مصرف سهوی یا تصادفی داروهای تجویز شده توسط نوزاد، استفاده از داروهای غیرقانونی در خانه یا سایر حوادثی که مواد مخدر با مرگ مرتبط است مرتبط باشد.
این مطالعه، بر اساس داده‌های مربوط به مرگ و میر نوزادان جمع آوری شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده بود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مرگ و میر، نوزاد، ایالات متحده امریکا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو