تبادل دانش روز دنیا برای حل مشکل ناباروی در کنگره زنان و زایمان

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران گفت: مشکل ناباروی در ایران با توجه به مشکل جوانی جمعیت یکی از مهمترین مسائلی است که باید برای ان راهکار پیدا کرد و پزشکان زنان و زایمان در ان نقش مهمی برای حل مشکلات ناباروری ایفا می کنند
تبادل دانش روز دنیا برای حل مشکل ناباروی در کنگره زنان و زایمان
1403/03/22 - 11:12
تاریخ و ساعت خبر:
194395
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر سودابه کاظمی رئیس انجمن زنان و زایمان ایران با توجه به بحث جوانی جمعیت در کشور گفت : در حال حاضر موضوع جمعیت و افزایش فرزند آوری بسیار اهمیت دارد چرا که در کشور با بحران جمعیت روبرو هستیم به همین دلیل مسائل مرتبط به بارداری و فرزند آوری از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود .
او با تاکید به اینکه حدود 20 درصد از زوجینی که ازدواج می کنند با مشکل ناباروری روبرو هستند ادامه داد: اینها مسائلی است که باید برای آنها چاره جویی کرد و راههای منتهی به درمان را درآنها جستجو و پیدا کرد .
کاظمی با اشاره به برگزاری بیستمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان به این موضوع اشاره کرد که هدف برگزاری این کنگره این است که دانش همکارانمان در ارتباط با این مسائل و موضوعات بیماری های زنان و مشکلات نازایی به روز شود چرا که ارتقای این دانش می تواند به رفع مشکلات بسیاری از زوجین نابارور کمک کند.
وی گفت : برگزاری چنین کنگره هایی سبب می شود هم دانش پزشکان ارتقا پیدا کند و هم متخصصان زنان این رشته را بهتر مدیریت کنند و بحث جمعیت و فرزند آوری در راس برنامه ریزی ها قرار گیرد.
رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران افزود : بیستمین دوره کنگره بین المللی انجمن زنان و زایمان ایران در سه سالن برج میلاد برگزار می شود که به موضوعات متنوع و آخرین مطالب و اطلاعات علمی به روز دنیا در دانش تخصصی زنان و زایمان در قالب سخنرانی،پنل، میزگرد و کارگاههای تخصصی برگزار می شود.
کاظمی ادامه داد : گروه هدف متخصصان زنان و زایمان و پزشکان عمومی هستند که 20 امتیاز مداوم برای گروه متخصصان زنان و 14 امتیاز برای پزشکان عمومی در نظر گرفته می شود.
نرخ سزارین در کشور ۵۶ درصد است
کاظمی با بیان اینکه میزان سزارین در کشور ۵۶ درصد است، این نرخ را بالا دانست و گفت: باید ترس از زایمان طبیعی در مادران از بین رود تا به سمت سزارین گرایش زیادی نداشته باشند که در این راستا برنامه ترویج زنان زایمان طبیعی طراحی و اجرا شده است.
رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان تصریح کرد: ارتقای مهارت، آگاهی و نقش ماماها و مراقبان سلامت در شبکه‌های بهداشت و درمان در راستای ترویج زایمان طبیعی، اجرای پیمایش ملی آگاهی و نگرش زنان و مادران باردار در خصوص سازوکارهای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در موضوع ترویج زایمان طبیعی در کشور از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به ترویج زایمان طبیعی در بین مادران کمک‌‌ کند.
گفتی است بیستمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران از تاریخ 22 الی 25 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود .

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس انجمن زنان و زایمان ایران، ناباروری ، نکگره زنان و زایمان ، جوانی جمعیت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو