همه ویتامین‌های A ، B۱ ، B۲ ، C و E در یک نوع آجیل

فندق سرشار از ویتامین‌های A ، B۱ ، B۲ ، C و ویتامین E به‌همراه املاح معدنی شامل کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است.
همه ویتامین‌های A ، B۱ ، B۲ ، C و E در یک نوع آجیل
1403/03/26 - 09:18
تاریخ و ساعت خبر:
194499
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در ۱۰۰ گرم مغز فندق ۶۰۰ کالری، در ۱۰۰ گرم فندق با پوست ۳۰۰ کالری و در یک عدد آن ۱۰ کالری انرژی وجود دارد. این دانه آجیلی سرشار از چربی‌های سالم بوده و با اسیدهای چرب اشباع نشده یعنی چربی‌های خوب، غنی شده است و مصرف آن به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) و بهبود سلامت قلب تاثیرگذار است.
اسیداولئیک موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون جلوگیری می‌کند، همچنین در تنظیم قندخون موثر بوده و حاوی آپوپروتئین A-۱ است که در پیشگیری از بروز بیماری‌های عروق سیاهرگ نقش دارد و از افزایش آپوپروتئین B که برای بدن مضر است جلوگیری می‌کند.
در روغن فندق، اسید چرب مفیدی به نام اسید لینولئیک وجود دارد که نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ها دارد.
فندق بخورید، لاغرشوید
مصرف فندق به‌دلیل اینکه فیبر بلایی دارد، موجب احساس سیری طولانی‌مدت در فرد می‌شود و راهی برای جلوگیری از پرخوری و در نتیجه کاهش وزن محسوب می‌شود.
اگر شیر نمی‌خورید، فندق بخورید
هر وعده مصرف فندق ۳۲ میلی گرم کلسیم به بدن می‌رساند که در نتیجه موجب بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود و افرادی که لبنیات مصرف نمی‌کنند می‌تواند برای دریافت کلسیم از این دانه آجیلی استفاده کنند.
جوانی و زیبایی پوست با فندق
ویتامین E موجود در فندق با علائم پیری پوست مانند بروز لکه‌های تیره و خطوط و چین‌وچروک‌ها مبارزه می‌کند و در جوانسازی پوست نقش بسزایی دارد، افزون بر این محافظی قوی برای پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید نیز محسوب می‌شود، مصرف فندق روشی فوق العاده برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و صدمات ناشی از اشعه ماورابنفش است.
با فندق به جنگ فشارخون بروید
مصرف فندق حدود ۴۶ میلی گرم منیزیم به بدن می‌رساند که با کاهش فشارخون و خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد.
سرطان را با این دانه آجیلی شکست دهید
بتاسیتوسترول موجود در فندق اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان دارد همچنین این دانه آجیلی سرشار از ویتامین E است و اگر سرطان در بدن شکل گرفته باشد، ویتامین E با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.
فندق و تقویت عملکرد مغز
ویتامین E موجود در فندق خواص ضد التهابی دارد و موجب کاهش سطوح استرس و اضطراب می‌شود و در نتیجه در سلامت مغز تاثیرگذار است افزون بر این، فندق یک منبع غنی از ویتامین‌های B ۱، B ۲ و B ۶ است که برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی مخصوصا در کودکان در حال رشد ضروری هستند.
خبرآنلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آجیل و خشکبار لاغری تغذیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو